Italia/Toscana 2-3 dager i september

ClassOne

Handelsreisende
Medlem
Hei

I forbindelse med et båtrace i Stresa 1-3 oktober, ønsker jeg å tilbringe et par dager i Toscana området i forkant. Har ikke behov for å sitte i bilen hele dagen for å kjøre rundt å se på ting, helst bare finne en koselig liten by å slappe av og nyte livet i. Har noen noen tips til steder, og evt hotell? Det gjør ingenting om det ligger i nærheten av havet. Har lest gjennom trip-reportene her og fått noen tips, men tar mer enn gjerne imot flere forslag.

Hvordan er ellers været/temperaturen der nede på den tiden?

Skal fly hjem fra Milano etter den helga, men kan gjerne fly ned til en annen by, for så å ta tog/leiebil opp til Stresa.

Da ble det t/r SVG - MXP med Lufthansa, og nesten en uke i Stresa. Satser på å ta en tur over innsjøen til Sveits i løpet av uka, greit å krysse av et nytt land på lista :)

En flott, og meget severdig, by i nordlige Toscana, er San Gimignano. Jeg bor alltid på Hotel Leon Bianco når jeg er der. Ligger midt på Piazza della Fontena.

Takk for tips, er notert. Liker meg best på små steder, så det kan være aktuellt å besøke en sånn plass :)

Back