IT-revolusjon i SAS

Prøvde å benytte meg av link i tilbudsmail fra SAS, men får direkte feilmelding når jeg logger meg inn. Videre blir jeg plutselig logget ut av siden, men får ikke logge inn igjen på grunn av at jeg er logget inn. Dette sammen med masse annet feil på siden får meg til å føle at eneste løsning for SAS er å lansere en helt ny side bygget fra scratch... Noen som vet hva de faktisk gjør? Lanserer de ny side, eller lapper de på eksisterende? Og når kan vi forvente en bedring?

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.520981/sas-om-miljardaffaren--tcs-halverar-vara-kostnader

På it-avdelningen är målet att halvera it-kostnaderna och ett led i det är att 70 procent av de anställda har fått lämna sedan i februari.

– I november förra året var vi 211 men nu är vi nere i 60, säger Hans-Petter Aanby, cio på SAS.

Men det handlar inte bara om att flytta över befintliga system till TCS. I samband med migreringen ska också en rejäl systemrensning dra igång.

– I dag har vi runt 1 200 applikationer på 1 900 servrar. I samband med migreringen försöker vi fasa ut vissa applikationer. Vi har redan påbörjat rensningen inom vissa områden, säger han.

Deler artikkelen. Ny hjemmeside er også på g....

Får håpe de får orden på IT-sakene sine nå da. I sin tid ble vel SAS Data solgt og alt outsourcet til CSC (eller husker jeg feil). Så ser det ut som det har vokst på seg med ny it-avdeling som igjen skal outsources (evt. sosialt dumpes? ;) ) sammen med det som CSC har osv. osv?

Back