Nuvel.. Man kom seg etterhvert ut av loungen, og fant vegen i retning B-piren. Var det forresten noen som kalte OSL et kjøpesenter? Sammenlignet med CPH ville jeg sakt kiosk
Ved gate B5 stod OY-KBF og ventet, en A321. En type jeg har flydd kun en gang tidligere, og da med Aer Lingus. Boarding startet etterhvert, og jeg fant 2F. Tror det var 6 rader med Extra, og de var stort sett fullle. Min treseter hva nå hvertfall det. Belegget lenger bak, hadde jeg som vanlig ingen oversikt over.
Alt i alt, et hyggelig crew, som kom med en matboks, som inneholdt - som jeg tidligere har beskrevet maten til SAS DK - verdens minste brødskive, som de har klart å plassere to typer pålegg på - en slags skinke på den ene delen, og egg og reker på den andre (vent, det blir tre typer påleg. Go SAS!

). Til tross for at bilen stod godt parkert hjemme, og jeg skulle benytte meg av kollektivtransport, velgte jeg en cola til dette. Utover den vanlige servereingen, så jeg ofte crewet løpe fram og tilbake med forskjellige drikkevarer, så det tyder og på at de ytte det lille ekstra til de som ville ha.
Etterhvert kunne man skimte kjente strøk, og man gjorde etterhvert en venstresving, og Minnesund og Mjøsa dukket opp på høyre side. Hørte forøvrig en far på raden foran meg, fortelle datteren at "der er Norges største innsjø. Da var det storsjøen i Nord Odal vi så, før nevnte venstresving
La oss nedover mot 19R, og gjorde en ganske bra landing. Likte A321 veldig godt. Spesielt moro var det å følge med på skjermen foran, som viste nesekameraet under avgang og landing

.
Taxet inn til det jeg tror var den første gaten på utland, mao. kortest mulig taxevei, og kortest mulig vei til bagasjebåndet

. Vet ikke om det var noen av forumistene på flypark som gav meg den, som trøst for at jeg fikk den Schengen-gaten lengst unna security på utreise

. Her konstaterte jeg forøvrig at Blue1, stod parkert med en MD90 på nabogaten.. Også jeg som absolutt skulle via CPH

. Kunne fått enda en flytype i boka.
Nuvel, jeg kom meg ned i bagasjehallen, og fant båndet for flighten min (som forøvrig var det samme som båndet fra KF-flighten

), og ventet en liten stund på bagasjen. La forøvrig merke til nå at jeg ikke hadde fått noen pre-tag. Trodde hun som satt i biz-skranken på HEL hadde som jobb å klistre sånne på alle koffertene hun tok i mot?? Gjorde dog ikke så mye.. de koffertene som hadde det, kom ikke først allikevel, men litt lettere spredd rundtomkring.. Fikk min, og stakk så innom tax-free'n, og hentet meg litt sjokolade og en six-pack med øl, betalte dette, gikk på grønt, og gikk og satte meg for å vente. Frekvensen på bussrutene mellom OSL og Maura er nemlig annenhver time, og jerg hadde nå akkurat en time til neste buss.. Bussen kom, og for 39 kroner ble jeg kjørt til jeg var ca. 150 meter fra døra hjemme..
Takker alle for titten, så skal dere få slippe flere rapporter fra meg - hvertfall fram til September

.
Avslutter med låta som ble brukt som trådtittel, i en akustisk versjon, og med en liten link til min neste TR.
http://www.youtube.com/watch?v=KHBH3wIGDWM