Noen som har tips om hvor det er bra og praktisk å bo i Istanbul for en helg med enkel reise til flyplass og kort vei til severdigheter?
Sulthanamet er omraadet det er greiest aa bo i. Det er boettevis av hoteller i alle prisklasser. Istanbul er absolutt en ganske rimelig hotellby.
Var i Istanbul over nyttårshelgen og må si at jeg var veldig fornøyd med IKKE å bo i Sulthanamet. Selv om det er mange severdigheter her, var det et mas og kjas uten like fra selgere og innkastere på restaurantene. Mitt råd er å bo like over broen og heller ta en dagstur til gamlebyen og se de obligatoriske sightene. Når dette er gjort, kan man bruke resten av tiden i områder der istanbulerne selv bor, shopper og spiser. Vi bodde to netter på Hilton Istanbul (meget bra til en relativt rimelig penge, temmelig nær Taksim Sqaure) og to netter på Four Seasons Bosphorous (dyrt, men fantastisk beliggenhet ut mot stredet, antagelig den beste hotellopplevelsen jeg har hatt i Europa).
Var i Istanbul over nyttårshelgen og må si at jeg var veldig fornøyd med IKKE å bo i Sulthanamet. Selv om det er mange severdigheter her, var det et mas og kjas uten like fra selgere og innkastere på restaurantene. Mitt råd er å bo like over broen og heller ta en dagstur til gamlebyen og se de obligatoriske sightene. Når dette er gjort, kan man bruke resten av tiden i områder der istanbulerne selv bor, shopper og spiser. Vi bodde to netter på Hilton Istanbul (meget bra til en relativt rimelig penge, temmelig nær Taksim Sqaure) og to netter på Four Seasons Bosphorous (dyrt, men fantastisk beliggenhet ut mot stredet, antagelig den beste hotellopplevelsen jeg har hatt i Europa).
Hvis du plages av selgere og innkastere er jeg enig i Sulthanmet ikke er stedet. Taksimplassen og de moderne handelsgatene stresser meg mye mer, litt Karl Johan x 10.
Radisson Blue Bhosporus og bruk taxi derfra til severdighetene du nevner..
Mye restauranter etc like utenfor hotellet..
Var der for 4 uker siden.
Det kom noen hotelltips her, men lite annet. Hotell har jeg allerede booket i Sultanahmet og jeg blir hentet på flyplassen.
Har lest guidboken godt og pakker med meg Torvald Steens "Historier om Istanbul".
Men er det noen som har noen spesielt gode tips og anbefalinger, selvopplevd???
Reiser 10. oktober og returnerer mandagen 15. Betaler bare skatter og avgifter til TK, og det kom på ca 750 NOK.
Hvordan fikk du til den prisen med TK?