• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Irriterende Air Berlin

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Testet Air Berlin OSL-TXL idag. fint med snacks, fint fly, hyggelig crew etc. Men.....
1) Fint med seksjon boarding men da må de som har betalt mest vente til slutt. Og Menzies agentene sier ikke fra når de foran kan boarde, så det må man gjette seg til.
2) Når man kommer ombord har de fra rad 14 og bakover fylt alle hyllene med bagasje mens crew ser på.
3) Siden det var ledig midtsete fikk jeg bagasjen og trodde jeg sikret benplass. Men det løste crewet fint med å sortere noen andres bag under setet foran meg.

Er dette vanlig AB service?

Uansett er irritasjonen over nå som jeg og elefanten sitter på president suiten på Kempinski i Berlin...
 
Hmm, at det er seksjonsboarding er helt normalt.

Enkel logikk, de som sitter bak, går på først igjennom den ene døren så får vi alle på raskest mulig. Når det er sagt, så er det en del viktige prinsipper som må følges.

Gate personalet må være klare i informasjonen og gjennomføringen. Det innbefatter at de som som har enten status kort eller f.eks business klasse (som ikke er på AB) slippes ombord akkurat når de selv ønsker. Så må også alle beskjeder om hvem og når resten kan gå på være klare.

Må nok desverre innrømme at det høres ut som noen av mine kolleger ikke gjorde jobben godt nok.

S
 
Det skjer desverre altfor ofte at gatepersonalet ikke roper opp når resten kan boarde. Vil si dette gjelder over hele fjøla, uansett handlingselskap, og er mildt sagt veldig irriterende for de av oss som gjør som vi blir fortalt. ;)
 
Last edited:
Back
Top