IPMS Landsutstilling 21.-22. februar på Olavsgaard!

atck

ScanFlyer Gold
IPMS Landsutstilling 21.-22. februar på Olavsgaard!

Liker du plastmodeller?

IPMS Landsutstillingen 2009 foregår på Olavsgaard lørdag 21. og søndag 22. februar.

Klikk her for kart.

Utstillingen åpner begge dager klokka 10. Modeller må være innlevert før 12 på lørdag.

Tidsplan blir ellers omtrent som følger:

Lørdag
1000 LU Åpner

1200 Innlevering av modeller stenger

1230 Foredrag: Per Olav Lund - diorama

1430 Foredrag: Len Thomson - scratchbygging fly
1430 Foredrag: Adam Wilder - Maling av stridsvogner

1600 Foredrag: Kjell Terje Trones - Billakkering
1600 Foredrag: Magnus Fagerberg - figurmaling

1800 Lokalene stenger.
1800 Foredrag i kaféen - Testflyger Frode André Evensen
1800 og utover: Pizzabuffet til 150,- i kafeen. Betales kontant. Drikke kjøpes på stedet.

Søndag
1000 Lokalene åpner
1100 Foredrag - Len Thomson og Adam Wilder - parallelt
1300 Årsmøte
1430 Premieutdeling

Det kommer til å være flere butikker og salgsstands, så ta med kontanter!
Les mer om utstillingen her.

Vel møtt alle sammen!

Re: IPMS Landsutstilling 21.-22. februar på Olavsgaard!

Ergerlig! Min hovedsponsor krever at jeg har dobbeltstopp i Washington D.C. denne helgen. Men så får jeg sjansen til å besøke NASM's Udvar-Hazy flysamling ute på Dulles til en forandring.

Ergerlig! Min hovedsponsor krever at jeg har dobbeltstopp i Washington D.C. denne helgen. Men så får jeg sjansen til å besøke NASM's Udvar-Hazy flysamling ute på Dulles til en forandring.

Det var jo synd! Når det er sagt kommer vel Udvar høyt opp på lista over steder man ønsker å besøke, så det blir ikke så hakkandes gale uansett skjønner jeg.

Synd, Stein, men kos deg på Dulles. Det blir vel ikke spesielt vanskelig, skulle jeg tro; med Arado 234en, og det hele. Hvis du går i gift-shopen (haha) og hvis du tilfeldigvis ser at de har postkort der med Aradoen på - hadde du orket å ta med et par stykker?

Jeg og "beaver" her på forumet kommer opp på lørdag, men jeg er dessverre usikker på om jeg får hørt Len Thompson. Ganske (...!) flink bygger og veldig min greie. Vi får se. Søndag kan jeg definitivt ikke. :(

Sees!
Kresstjan

Var en tur innom i dag, imponernde mange fine modeller. Det står virkelig respekt av nivået. En hyggelig lørdagsutflukt med flotte modeller og kaffeslabberas med kjente!

Falcon, se og snufs :p

Arado234.jpg

Og hvis du lurer hvor denne var, så prøv luftforsvarsmuseumet på Gatow/Berlin :cool:

Håper noen vil komme med bilder av dividerse modeller ,ettersom de som er på utstillingen.

Falcon, se og snufs :p

(...)

Og hvis du lurer hvor denne var, så prøv luftforsvarsmuseumet på Gatow/Berlin :cool:

Skal jeg la snørr og tårer renne på grunn av en modell av en Arado 234 må det bli av vår egen Vingtors modell av en av Sola-maskinene, komplett med RAF-personell. Den er sabla fin. Fin historiefortelling også - Nils er veldig flink. (Har dessverre ikke link til bilder på noe åpent nettsted akkurat nå.) Hvis den glade bygger ser dette legger han kanskje ut et her...? :)

Scandinavian 246: http://ipmsnorge.org/gallery/main.php?g2_itemId=9220

Udvar-Hazy var alldeles utmerket. Men det var lørdag og busslast på busslast med besøkende.
Det var et symposium med noen av "The Tuskegee Airmen" samt signering av to bøker skrevet av et par av dem.
Kristian, giftshoppen var veldig liten (sammenlignet med NASM sin på The Mall), og så full av fete amerikanere at det var ikke plass til meg. Skal se etter postkort neste gang jeg er i IAD. Arado'en er flott, men jeg er mer interressert i DO335 som sto utstilt. Imponerende stykke tysk flykunst!

Takk i alle fall! Do 335en er fantastisk. Eneste plastmodell jeg har kjøpt på halvannet (!!!) år også (Tamiya med Kettenkrad). Jeg håper NASM tar for seg Ju 388en snart også...

Forresten voldsom interesse for og fuzz rundt The Tuskegee Airmen fortsatt. Hvis du så innsettelsesseremonien til Obama la du kanskje merke til at de var gjester på prominente plasser, og ble filmet flere ganger. Symbolikken er naturligvis sterk; fargede foregangsmenn mot alle odds, og alt det der.

Men LU! Jeg var innom på lørdag og hilste på venner og bekjente og koste meg med å se på mange til dels veldig fine modeller. Det var fattige fire airlinere der i år, alle bygget av en viss Rhusberg. Jeg vet ikke om han ble premiert for noen av dem, men spesielt Braathens DC-4en underholdt meg veldig. Det var naturligvis mange veldig fine militærfly der. Jeg er svak for tyske fly fra krigen, men mye annet fenget også. Ellers ble jeg både overrasket og imponert over det meget store antallet biler. De er ikke tekoppene mine, men jeg vet i alle fall å kjenne igjen kvalitet når jeg ser det. Militære kjøretøy er det mange som er flinke til å bygge, og flere av dioramaene var både supert bygd og fortalte historier på en glimrende måte.

Jeg vil si at jeg synes jeg hadde hatt en fin tur.

Last edited:
Back