• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Interessant sak fra Aftenposten om anonymitet og internettfora

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
Jeg må si jeg har stor sympati for hans synspunkter. Denne er spesielt interssant:
Den enkeltfaktor som bidrar mest til å redusere verdien av nettdebattene, er uten tvil anonymiteten. Nesten alle skribentene har et anonymt "nick", mange har flere. Derfor vet man aldri hvem som snakker - kanskje er det en sentral involvert som selv taler sin sak? På den måten dyrkes det frem debattkultur preget av feighet og tidvis rabiat mangel på disiplin. Ingen fronter sine meninger åpent. Da er det fritt frem for å si hva som helst, relevant og viktig eller ikke.

Hele artikkelen finner dere her

Jo, det riktig, men jeg må si jeg har blitt veldig forsiktig med å legge ut navnet mitt på nettet.

Når du vet at alt du sier og gjør på nett blir søkbart på google f.eks, og at framtidige arbeidsgivere finner ut alt dette, så......

I saa maate vil jeg si at dette forumet er 'kjerringa mot stroemmen'. Selv om det selvfoelgelig ogsaa er eksempler paa det motsatte. Men i det store og hele har vi gode debatter til tross for at vi kommer innunder denne paraplyen ..

Men naa er det mange av oss som ikke har gjort noe for aa skjule vaar identitet heller, da .. ;)

Men han har et godt poeng - og saerlig det han sier om unge debattanter er tankevekkende.

Originally posted by LN-SEK

Jo, det riktig, men jeg må si jeg har blitt veldig forsiktig med å legge ut navnet mitt på nettet.

Når du vet at alt du sier og gjør på nett blir søkbart på google f.eks, og at framtidige arbeidsgivere finner ut alt dette, så......

....bør man være forsiktig med hva man sier og gjør.

Back