Instruktørbetaling

77W

Lima November
Instruktørbetaling

Hei!

Jeg undersøker nå mulighetene for trafikkflygerutdanning i USA, og har Phoenix East Aviation på toppen av listen, selv om det er minst tre år til jeg begynner.

Det jeg lurer på er, hvordan er betalingen for instruktører som ferske piloter? Kan ikke se for meg at de får noe særlig godt betalt, eller får de betalt i det hele tatt?

Mvh
Eivind

Re: Instruktørbetaling

For ett år siden betalte phoenix east 13$/hr. Vanlig lønn ved store skoler er 20-30$/hr. Jobber man freelance (ikke aktuelt hvis man er i USA på studentvisum) er det vanlig å ta seg betalt 40-60$/hr++.

Ved skolen min er instruktørlønningen $15 pr. time, men ryktene svirrer om at det skal økes, ettersom reisefordelene ble tatt bort i februar.

Husker at i starten av instruktørtiden så tjente jeg litt mindre enn jeg brukte, så økte det etter hvert, og på slutten så tjente jeg dobbelt så mye jeg brukte.
Det er noen år siden, og da var forbruk pr mnd ca 1000 USD.

Hei!

Jeg kommer opp med enda et spørsmål her. Hva ligger leveomkostningene sånn ca. på hver måned?

Mvh
Eivind

Det varierer veldig fra person til person. Jeg har for eksempel ikke bil, da skolen stiller til disposisjon shuttle buss mellom leilighetskomplekset og skolen. Dessuten er det hver ettermiddag gjennom uken "Walmart-run" hvor man tar shuttlebussen til Walmart, handler der og blir hentet til avtalt tidspunkt. Det er klart at om jeg hadde hatt bil, hadde levekostnadene steget. Jeg budsjetterer med $1100 i måneden, og det inkluderer leilighet, mat, mobil/internett regning, diverse utgifter og jeg klarer å holde meg godt innen for det budsjettet.

Back