Inside American Airlines

Magnus

ScanFlyer Blue
For alle som er interessert i driften av et flyselskap, anbefaler jeg å se CNBC dokumentaren Inside American Airlines- A Week In The Life. Denne dokumentaren tar for seg utfordringene til flyselskapet på daglig basis, samt en del generelle problemstillinger som luftfarts-industrien står ovenfor. Svært interessant. Dersom du har et hjerte for økonomisk styring i tillegg, må dette være den perfekte dokumentaren.

Av andre ting får man se hvordan de overhaler en MD-80 og stripper flyet helt ned til skjelettet.

For mer info: http://www.cnbc.com/id/18576787/

Mvh. Magnus

Last edited by a moderator:
Haha, ja, men som kanskje er laget litt mer for de som er interesserte i luftfart enn den gjengse. De seriene er jo helt forferdelige og southwest og easyjet er kanskje ikke de mest interessante flyselskapene :p

Du har jo Arlanda-serien .. den ligger såvidt jeg vet fortsatt på sidene til svensk tv3 ..

National Geographic seriene Megafactories trur jeg de het tar jo for seg både hvordan Airbus a380 bygges og Boeing fabrikken. I tilegg syns jeg jo Aircrash Investigation er spennende og lærerikt

Ja, enig ACI er fantastisk. Har pløyet gjennom alle episodene desverre :p Og har sett NG-dokumentaren på youtube

Discorvery hadde en god dokumentar om utviklingen av A380, fra tegnebord til testflyvning. Har funnet den på nettet tidligere, men finner den ikke nå i farta. Er 5 episoder på en liten time hver. For de av dere som ikke har sett den er den å anbefale.

Back