• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Innsjekking kvelden før hos SAS på OSL?

henning

ScanFlyer Blue
Innsjekking kvelden før hos SAS på OSL?

Tror ikke det er mulig, men tenkte jeg skulle dobbeltsjekke om det nå var mulig å sjekke inn bagasjen kvelden før på osl? Bor på flyplassen kvelden før og hadde vært deilig å bare kunne gå rett til gate om morgenen.

Flyr via arn til ewr etter at SAS kansellerte direkteflyet fra osl.

Re: Innsjekking kvelden før hos SAS på OSL?

Det har vært oppe før og svaret da var nei. Tror ikke dette har endret seg.

Om du skal med SAS til USA via et annet land får du uansett ikke sjekke inn til hele flighten i Oslo, du må nok sjekke inn igjen i Sverige. Opplevde nettopp dette da jeg reiste via Køben.

Om du skal med SAS til USA via et annet land får du uansett ikke sjekke inn til hele flighten i Oslo, du må nok sjekke inn igjen i Sverige. Opplevde nettopp dette da jeg reiste via Køben.

Dette er feil, har flydd ofte til USA med SAS via København og har alltid sjekket inn hele veien i Oslo. Kanskje du ikkje hadde gjennomgående billett (eller hva det nå heter:) )

Dette må ha vært et engangstilfelle, SAS tilbyr jo forbindelse til EWR via ARN med bare en time CT.

Dette må ha vært et engangstilfelle, SAS tilbyr jo forbindelse til EWR via ARN med bare en time CT.

Det er ikke et engangstilfelle, det kan oppstå både til EWR og andre plasser når it-systemene ikke er i godt humør. Har man gjennomgående billett får man taget bagen til bestemmelsesstedet og så får man nytt BP i gaten eller transfersenteret.

Okei, da skjønner jeg, var vel meg som ikke tenkte klart nok. Det har også skjedd meg, senest da jeg skulle fly med KLM fra TRF til AMS og så videre til SOF med Bulgaria Air, da måtte jeg hente nytt BP i AMS selv om reisen var på sammenhengende billett. I motsatt retning gikk det greit, da ble jeg sjekket inn hele veien.

Last edited:

Bor du på Radisson Blu eller Park Inn er det jo bare å tusle bort når du våkner, sjekke inn/levere bagasjen, tasse tilbake til frokost og så sjekke ut fra hotellet.
Litt værre med de andre hotellene med tanke på shutle ol..

Jeg har flere ganger, kvelden før en sas-flight, tuslet over til terminalen og hentet ut boardingkort og bagasje-lapper, men har dessverre ikke prøvd å levere inn bagasjen før dagen derpå.

Jeg har flere ganger, kvelden før en sas-flight, tuslet over til terminalen og hentet ut boardingkort og bagasje-lapper, men har dessverre ikke prøvd å levere inn bagasjen før dagen derpå.

Det går nok ikke heller, så du har ikke misset noe.

For å slå fast: Med mindre det har skjedd noen endringer på OSL jeg totalt har misset, bagasje kan ikke leveres dagen før.

Hei,

Takker for info. Kan i allefall gå innom å hente tags og boardingcard. Hvert minutt spart om morgenen med 2 barn på slep og bagasje er deilig. Bor på park inn til 1 krone:) tar frokosten i osl loungen.

Hvordan er køen i bagdropen til SAS tirsdag 0630 om morgenen på en tirsdag vanligvis?

Det er ikke et engangstilfelle, det kan oppstå både til EWR og andre plasser når it-systemene ikke er i godt humør. Har man gjennomgående billett får man taget bagen til bestemmelsesstedet og så får man nytt BP i gaten eller transfersenteret.

Og særlig når man skal videre med Lufthansa er dette noe jeg må gjøre hver gang. Men det ble nu et sidespor.

Hei,

Takker for info. Kan i allefall gå innom å hente tags og boardingcard. Hvert minutt spart om morgenen med 2 barn på slep og bagasje er deilig. Bor på park inn til 1 krone:) tar frokosten i osl loungen.

Hvordan er køen i bagdropen til SAS tirsdag 0630 om morgenen på en tirsdag vanligvis?

OT, men du vet at frokost er inkludert i den prisen?:colgate: Du kan jo stikke bort med bagasjen selv mens de andre nyter frokosten på Park in. du bruker 4 min en vei.

Betaler du 250 kr/pers for å komme inn i OSL-lounge, eller har det dukket opp rimeligere metoder å komme inn på?

Har gratis tilgang til osl loungen og prioritypass via banken. Så dermed er det like greit å ta en matbit airside.

Tenkte de kom til å sjekke passene til alle siden vi skal til USA, og at dermed alle måtte være med bort til terminalen når vi skulle droppe bagene.

Det bør ikke være noget problem at gennemchecke fra OSL via ARN til EWR.. Vi gør det ofte
fra AAR via CPH/ARN til ORD eller EWR..og det har aldrig været et problem. Heller ikke med
seperate billetter....Det er ene og alene op til den pågældende medarbejder som du bliver
ekspederet af...Bed om at blive ekspederet hele vejen..
Flyver du med DY til ARN og videre SAS til USA kan du naturligvis ikke blive ekspederet hele vejen , det siger sig selv
Held og lykke med det
Hilsen Ole

....Det er ene og alene op til den pågældende medarbejder som du bliver
ekspederet af...

Det tror jeg ikke noe på! Noen år siden var vi en gjeng som skulle på tur. OSL-CPH-EWR-en-eller-annen-domestic-US-plass. Nr 1 fikk BP hele veien, Nr 2 til EWR nr 3 kun til CPH. Samme person i skranken og samme gruppebooking. :rolleyes: Jeg tror fremdele at IT-systemenes tilfeldigheter spiller inn her. (Alle bags fikk tag helt frem, det fikk de til uten spørsmål)

Er dette "private banking" eller et bankprogram for oss som ikke har 10 mill banken kan få leke med?

Dette er feil, har flydd ofte til USA med SAS via København og har alltid sjekket inn hele veien i Oslo. Kanskje du ikkje hadde gjennomgående billett (eller hva det nå heter:) )
Hadde gjennomgående billett og innsjekkingen feilet først online og i skranken ble jeg fortalt at det ikke var mulig. Ifølge personen bak skranken fikk man ikke sjekke inn i Norge når man flyr slik.

Det er godt mulig personen sa noe som ikke stemte, men jeg ble i alle fall ikke sjekket inn gjennomgående. Det er mulig at grunnen var at jeg ikke hadde innsjekket bagasje. Har opplevd det samme med Icelandair da jeg ikke sjekket noe bagasje inn hos dem.

Det tror jeg ikke noe på! Noen år siden var vi en gjeng som skulle på tur. OSL-CPH-EWR-en-eller-annen-domestic-US-plass. Nr 1 fikk BP hele veien, Nr 2 til EWR nr 3 kun til CPH. Samme person i skranken og samme gruppebooking. :rolleyes: Jeg tror fremdele at IT-systemenes tilfeldigheter spiller inn her. (Alle bags fikk tag helt frem, det fikk de til uten spørsmål)

Discus har helt rett. Jeg har sittet bak den skranken, og det ER IT-systemet som ikke vil, og det (behøver ikke være) er ikke check-in agentens feil... (Vanligvis vil det dog gjelde for enten alle eller ingen i en gruppebooking, men jeg er forsåvidt ikke overrasket).

Back