• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

"Inngangsdøra" 1L på B762

Cecilie

ScanFlyer Crusty
Medlem
"Inngangsdøra" 1L på B762

Halloen!

Hadde for en liten stund siden "gleden" av å fly med N249AU, en syv-og-åtti modell av en B762 i først clæss med US Scareways. Gretne flyvertinner og det som verre er, mer om det senere :p

La merke til at døren 1L ikke slo utover, slik som man har sett på andre flymodeller, men at den ble heiset opp under taket, inne i flyet. Er dette vanlig kun på denne modellen eller finnes det flere eksempler på fornurlige måter å løse problemet med åpning (og for den saks skyld, lukking) av flydører på?

Hilsen ei nysgjerrig ei :p
 
Re: "Inngangsdøra" 1L på B762

Tristar har forøvrig det samme ...

door.jpg


http://www.tristar500.net/features.htm
 
Re: "Inngangsdøra" 1L på B762

Egentlig en fin løsning det - man fjerner risikoen for skader på døren hvis f. eks. gate skulle bevege seg eller en uheldig trappebilsjåfør kommer i kontakt med den.
 
Back
Top