• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Info for dere som logger registreringer på nye Boeinger

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Info for dere som logger registreringer på nye Boeinger

Boeing innførte i desember en ny prosedyre for bruk av registreringer under testflights for ikke-amerikanske kunder (alt annet enn N-), visstnok for å harmonisere med noen EU-regler. Det medfører i praksis at følgende vil skje:

First flight Renton-Boeing Field som vanlig med Boeing testflight tag (737). Beholdes til maskinen er malt og kundens reg er påført.
Frem til 'Export Certificate of Airworthness' utstedes brukes denne.
Etter at sertifikatet er utstedt bruker man en unik Boeing N-reg for gjenværende testflights.
Kundens registrering brukes så for flyaway.

Når det gjelder maskinene bygd på Everett, er jeg ikke sikker på om de trenger Boeing-reg for First Flight hvis de allerede er malt, men ellers er prosedyren den samme.
 
Re: Info for dere som logger registreringer på nye Boeinger

Hvorfor har ingen B787 kundenummer i resten av typenummeret ?
 
Re: Info for dere som logger registreringer på nye Boeinger

Det vet jeg ikke ...
 
Last edited:
Back
Top