Hei!
Jeg tror du må ha vært uheldig med Spice Jet, eller indisk innenriks, da dette ikke stemmer med mine erfaringer.
Jeg bodde i Goa litt over et år, og i den tiden fløy jeg Spice Jet, Jet Airways, Indian, Kingfisher Airlines, Air Sahara og Deccan Air, og de var alle sammen veldig bra!
Alle hadde nye freshe fly og besetningen var flotte imøtekommende mennesker. På Spice jet og Deccan, som er de egentlige LCC'ene, fikk vi servert en lime juice og drops mens på de andre selskapene er det full servering selv på en kjapp 50 minutters tur GOI-BOM. Felles for de alle er limjuicen som deles ut ved boarding, og så full rulle med varm mat. Til og med to valg. En vegetar og en med kjøtt. Smakfullt, deilig og fresht! Og alltid med et beger med spicy chutney ved siden av!
Av disse er det kun Indian som har indiske sarier som uniform, mens alle de andre har vestlige uniformer.
Jeg vil også trekke frem Kingfisher Airlines som mitt favorittvalg i India, med Jet Airways hakk i hel. Kingfisher fordi mr.Vijay Singh er en "kul fyr" som utfordrer det etablerte! Røde uniformer, røde seter og rett og slett veldig freshe fly og kabiner.
Felles for de alle er også at de bruker "your cushion as a floating device", altså ingen redningsvester og crewet er ungt, med unntak fra Indian som har en mer voksen besetning.
India er fantastisk og bør helt klart besøkes av flere! Det finnes mange flyselskap som flyr innenriks og det er enkelt å komme seg rundt. Men ting tar tid....det er en grunn til at man anbefaler å møte opp minst 3 timer før avgang på utenriks...
Thomas