IndiGo bestiller ytterligere 500 av A320-familien

Someone

Moderator
Medlem
Indiske IndiGo klinker til og bestiller nye 500 fly i A320-familien. levering 2030-2035

Det betyr IndiGo alene har bestilt total 1330 fly fra Airbus, inkludert de 264 de har i flåten i dag. Dog så har mange alt gått videre da de ofte virker enten selge dem eller kjøre en kort sale-leaseback så de ofte bare har flyene i 6 år


https://www.airbus.com/en/newsroom/...ces-record-order-for-500-a320-family-aircraft

IndiGo, India’s largest airline by market share, has placed a firm order for 500 A320 Family aircraft, setting the record for the biggest single purchase agreement in the history of commercial aviation. The latest agreement takes the total number of Airbus aircraft on order by IndiGo to 1,330, establishing its position as the world’s biggest A320 Family customer.
 
Indiske IndiGo klinker til og bestiller nye 500 fly i A320-familien. levering 2030-2035

Dog så har mange alt gått videre da de ofte virker enten selge dem eller kjøre en kort sale-leaseback så de ofte bare har flyene i 6 år

Reduserer jo vedlikeholdskostnadene i betydelig grad ;)

Espen
 
..og øker kapitalkostnadene tilsvarende .. ;)

Men ikke nødvendigvis 1:1

Når man bestiller denne mengden fly er de trolig veldig billige, og flyhandel er jo en ikke ubetydelig der av businessen deres. De funder vel en stor grad seg gjennom gunstige sale-leaseback og aktivt bruktsalg
 
Med så mange bestillinger fra India og flere i framtiden, er det nesten rart at man ikke benytter anledningen til å forhandle fram et større produksjons-/ferdigstillingslegg et sted i India, ref. Kina.
 
Med så mange bestillinger fra India og flere i framtiden, er det nesten rart at man ikke benytter anledningen til å forhandle fram et større produksjons-/ferdigstillingslegg et sted i India, ref. Kina.

Det vil ikke overraske meg om det faktisk kan skje.
Bestillinger av denne størrelsen vil gi rundt 30% rabatt pr maskin.
Dersom de kansellerer deler av bestillingen på et senere tidspunkt reduseres rabatten og de kan risikere å betale mer for maskiner allerede levert.
 
Back
Top