IndiGo bestiller ytterligere 300 A32x NEO maskiner

Someone

Moderator
Medlem
Indigo øker sin totale A320neo serie ordre, ved å bestille ytterligere 300 maskiner. Da har de totalt bestilt 730 NEO fra Airbus

Denne gangen skal det være en miks av A320neo, A321neo og A321XLR, uten at jeg kan se en nedbrytning per modell

https://www.airbus.com/newsroom/pre...go-signs-for-300-a320neo-family-aircraft.html

India’s IndiGo has placed a firm order for 300 A320neo Family aircraft. This marks one of Airbus’ largest aircraft orders ever with a single airline operator.

This latest IndiGo order comprises a mix of A320neo, A321neo and A321XLR aircraft. This will take IndiGo’s total number of A320neo Family aircraft orders to 730.
 
Re: Indigo bestiller ytterligere 300 A32x NEO maskiner

Så de har sånn ca bestilt 10 % av total ordrebank for 320/321....
 
Re: Indigo bestiller ytterligere 300 A32x NEO maskiner

Saftig ordre det her. Skal riktignok spres over flere selskap, men det viser tydelig intensjon om satsning.
 
Re: Indigo bestiller ytterligere 300 A32x NEO maskiner

Saftig ordre det her. Skal riktignok spres over flere selskap, men det viser tydelig intensjon om satsning.



Dette er flyselskapet Indigo, så alt skal dit. Og ikke spres ut [emoji6]
Blander du med Indigo Partners som er (del-) eiere i Wizz, Frontier, Volaris og JetSmart
 
Re: Indigo bestiller ytterligere 300 A32x NEO maskiner

De har 224 A32X i flåten i dag, så litt satser de :P
 
Re: Indigo bestiller ytterligere 300 A32x NEO maskiner

Lett å blande om man glemmer å skrive stor G i selskapsnavnet (IndiGo)
 
Re: Indigo bestiller ytterligere 300 A32x NEO maskiner

Da kom nedbrytningen på de 300:

A320neo: 87
A321neo/A321XLR: 213
 
Re: Indigo bestiller ytterligere 300 A32x NEO maskiner

Tipper her går det skeis lenge før fly nr 300 er levert.
 
P&W har definitivt ikke levert den holdbarheten på motorene som lovet, men en av årsakene til at IndiGo er mer rammet enn andre, i tillegg til sterk lokal forurensning, kan være at de flyr flyene sine litt annerledes enn andre. I forsøk på å spare ekstra fuel, har dette slitt ekstra på motorene. Det hadde vært interessant å vite hvordan dette hadde påvirket CFM Leap motorene. Dog så er jo de siste til IndiGo bestilt med det, så kanskje vi vet om noen år? Det er uansett dyrt å spare fuel slik, hvis det samtidig ødelegger motorene

https://economictimes.indiatimes.co...airbus-woes/articleshow/72292261.cms?from=mdr

The reason could be linked to how the budget airline flies. India’s Directorate General of Civil Aviation told IndiGo’s operator, InterGlobe Aviation Ltd., that its practice of revving A320neo jets at full thrust right after takeoff could wear down the engines, people familiar with the matter said. By contrast, Go Air — India’s fourth-largest carrier by market share — typically uses a so-called alt-climb approach that applies less thrust, the people said, asking not to be identified discussing a ..
 
Back
Top