Independence Air's CEO: 'Jeg angrer ingenting'

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
The chief of Independence Air, which shuts down tonight, has no regrets about his failed experiment to create the industry's first discount airline flying 50-seat jets.

Ganske utrolig arrogant av en mann som har svidd av over $300 mill. i Indy Air's korte levetid ... Men han skulle selv ikke lide noen noed:

Most of Independence's 2,700 remaining employees will go on unemployment benefits, while Skeen stands to receive a hefty sum.

http://www.usatoday.com/travel/news/2006-01-04-flyi-usat_x.htm

Og i mange markeder som Indy Air betjente, forbereder man seg naa paa saftige prisoekninger.

http://www.usatoday.com/travel/news/2006-01-03-indy-sidebar-usat_x.htm
 
Replying to Topic 'Independence Air's CEO: 'Jeg angrer ingenting''

Nå er jeg ingen økonom, men er det nesten ikke en selvfølge at dette ikke funker med 50-setere? Eller?
 
Replying to Topic 'Independence Air's CEO: 'Jeg angrer ingenting''

Ja, grunnideen med alle lavprisprodukter er jo 'VOLUM VOLUM VOLUM', saa hvordan han hadde tenkt seg aa faa dette til aa funke, vet ikke jeg ... han skylder selvfoelgelig paa oljeprisene, men ifoelge tall jeg har sett annensteds hen, saa ville de trengt kabinfaktor paa over 100% paa CRJ'ene for aa faa det til aa gaa rundt. Og det var foer de betalte saa mye som en cent for jetfuel.

Naa var selvfoelgelig planen aa feede en flaate 319'er med CRJ'ene og faa et totalt plussresultat, men med den prissettingen Flyi hadde, var dette utopi.

AirTran leide inn noen CRJ'er fra Air Wisconsin for noen aar siden og fant fort ut at det ikke loente seg med saa smaa fly.
 
Replying to Topic 'Independence Air's CEO: 'Jeg angrer ingenting''

Kabinfaktor over 100% er ikke det enkleste å få til...
 
Replying to Topic 'Independence Air's CEO: 'Jeg angrer ingenting''

Originally posted by The Ticketor
Kabinfaktor over 100% er ikke det enkleste å få til...

Ryanair klarte det på en B738...:spin:
 
Replying to Topic 'Independence Air's CEO: 'Jeg angrer ingenting''

Originally posted by LN-MOW
AirTran leide inn noen CRJ'er fra Air Wisconsin for noen aar siden og fant fort ut at det ikke loente seg med saa smaa fly.

Frontier driver vel med noe av det samme med Frontier Express-opplegget sitt, hvordan går dette da?
 
Replying to Topic 'Independence Air's CEO: 'Jeg angrer ingenting''

Frontier er visstnok fornoeyde, men her snakker vi 70-seter, ikke 50-setere, saa de har litt flere seter aa leke med.
 
Replying to Topic 'Independence Air's CEO: 'Jeg angrer ingenting''

Men Frontier har sine CRJ som en ekstra flåte i tillegg til hovedflåten av A319/318. Med FlyI var det omvendt. Hva de ansatte i FlyI sier til at de har gått fra meget sikre arbeidsplasser som feeder til United til i dag å stå uten arbeid sier vel ikke sjefen her så mye om...:naughty:
 
Replying to Topic 'Independence Air's CEO: 'Jeg angrer ingenting''

Originally posted by EB


Men Frontier har sine CRJ som en ekstra flåte i tillegg til hovedflåten av A319/318.

Det hadde airTran ogsaa.
 
Replying to Topic 'Independence Air's CEO: 'Jeg angrer ingenting''

Og AirTran hadde det tøffeste navnet på commuterselskapet sitt. Connect 2 Jet...
 
Replying to Topic 'Independence Air's CEO: 'Jeg angrer ingenting''

Fra nettsiden:

booking_fullrefund.gif
 
Back
Top