Ilyushin Il-112

Someone

Moderator
Medlem
Denne har vel godt litt under radaren, men Ilyushin hadde nettopp roll-out av prototypen på deres nye Il-112V, som er tiltenkt som en lett frakter til militær bruk, selv om det er planer om en sivilvariant også Il-112T. flyet er vel tiltenkt som en An-26 erstatter

https://www.flightglobal.com/news/a...-il-112v-transport-nears-debut-sortie-454002/

A first example of the Ilyushin Il-112V light transport has emerged from the VASO manufacturing plant in Voronezh, as the United Aircraft (UAC) product advances towards its debut flight.

il-112v-rollout-uac.jpg

Last edited:
Ser helt kurant ut som et lett fraktefly den der.
Ellers ved første øyekast synes jeg kanskje den var litt klumpete til å være en passasjermaskin.

Ellers ved første øyekast synes jeg kanskje den var litt klumpete til å være en passasjermaskin.

Perfekt for multiaisle konfigurasjon 1-3-1 eller andre kreative løsninger ... ;)

De tar vel bort lasteluken bak hvis de lager en passasjer-variant. Ellers er det en del likhetstrekk med storebror -76 i halepartiet.

Det er ikke snakk om en passasjervariant slik jeg forstår det, men sivil frakter?

Passasjerene det er snakk om her er vel soldater

Back