Arrow
ScanFlyer Blue
Etter 11. september (som ofte ting refereres til) hadde jeg en ung dame med venn som skulle kjøpe billett innenriks i Norge. Under hele samtalen kunne hun og kammeraten ikke stoppe å snakke om at de hadde en bombe i bagasjen. De lo så tårene trillet, og holdt det gående hele tiden imens jeg lagde billetten. Bombe i bagasjen, skal sprenge flyet i luften, etc.
Prosedyren er; hvis dette skjer skal man late som normalt, gjøre som kunden ønsker for deretter å informere sine overordnede om hva som skjedde. Jeg fulgte denne.
Selvfølgelig ble den sikkerhetsansvarlige for flyselskapet involvert og dermed også politiet. Senere kom den unge damen tilbake til meg, gråtende (hun hadde hatt en liten prat med onkel politi) fortvilet og forbanna skjelte hun meg ut og spurte hvorfor jeg solgte henne billetten hvis jeg ikke hadde tenkt at hun skulle få fly likevel.
Det er ikke min avgjørelse å ta, jeg følger det jeg har blitt opplært, sa jeg. Ga henne pengene tilbake og sa farvel. Hun ga meg fingeren og sa farvel.
I ettertid;
Reagerer flybransjen for sterkt? Har vi ingen toleranse? :skep
Jeg kunne for eksempel sagt NEI der og da, når hun kjøpte billetten, men da hadde jeg:
1. Ikke fulgt prosedyren, som jeg har blitt trent opp til.
2. Hatt en lengre diskusjon om at hun bare tullet og tilslutt kanskje blitt overbevist om å selge billetten likevel.
eller
3. Annet
:laola
Prosedyren er; hvis dette skjer skal man late som normalt, gjøre som kunden ønsker for deretter å informere sine overordnede om hva som skjedde. Jeg fulgte denne.
Selvfølgelig ble den sikkerhetsansvarlige for flyselskapet involvert og dermed også politiet. Senere kom den unge damen tilbake til meg, gråtende (hun hadde hatt en liten prat med onkel politi) fortvilet og forbanna skjelte hun meg ut og spurte hvorfor jeg solgte henne billetten hvis jeg ikke hadde tenkt at hun skulle få fly likevel.
Det er ikke min avgjørelse å ta, jeg følger det jeg har blitt opplært, sa jeg. Ga henne pengene tilbake og sa farvel. Hun ga meg fingeren og sa farvel.
I ettertid;
Reagerer flybransjen for sterkt? Har vi ingen toleranse? :skep
Jeg kunne for eksempel sagt NEI der og da, når hun kjøpte billetten, men da hadde jeg:
1. Ikke fulgt prosedyren, som jeg har blitt trent opp til.
2. Hatt en lengre diskusjon om at hun bare tullet og tilslutt kanskje blitt overbevist om å selge billetten likevel.
eller
3. Annet
:laola