Denne var aldri på FBU, men det var dette flyet som var i bildet i forhold til det du spurte om i posten om Air florida og ruta Miami-Gardermoen. Jeg tror ikke det var manga ev de flygingene. De slo det stort opp før oppstart, men den stoppet nesten før den begynte i praksis. Correct me if i am wrong.Hei!
Er det noen som vet om DC-10-30CF N1035F (opprinnelig bygget for ONA - Overseas National Airways) noen gang opererte i Norge når den ble operert av Icelandair?
Hvis ja, så hadde det vært interessant å høre om dette og ikke minst sett noen bilder.
Hilsen Espen
Jeg kan ikke huske å ha sett eller hørt at denne var innom Norge, i hvert fall ikke på fast basis. Det hadde ikke vært rimelig materiell å bruke på FBU, selv om det en sommer opererte DC-10´ere fra Scanair fra FBU.
I tillegg til Scanair sin, er den eneste DC-10 jeg så på FBU en -40 modell fra JAL i forbindelse med et statsbesøk.
På den tiden opererte vel Icelandair med B727-100CF / -200, og DC8 50 / -63 på FBU!
VC-10
Bare for å fylle på DC-listen på FBU, så var Thai også innom ifm kong Olav V's begravelse i 2001.
Icelandair var også innom med sin innleide DC-8-71 ved minst en anldning på modten av 80-tallet. Maskinen var innleid fra franske Point Air.
Espen
DC-10 listen skulle det være.....
Espen
Stemmer med Thai DC-10 i januar 1991...Bare for å fylle på DC-listen på FBU, så var Thai også innom ifm kong Olav V's begravelse i 2001.
Icelandair var også innom med sin innleide DC-8-71 ved minst en anldning på modten av 80-tallet. Maskinen var innleid fra franske Point Air.
Espen
Stemmer med Thai DC-10 i januar 1991...
Og Icelandair med innleid DC-8-71 N817R på forsommeren 1985 eller 86.
Stemmer, og det var et kjempefint skjema på den. De leide også DC-8-55 N916R fra ONA i mer trad skjema, og den ble værende hos FI som TF-FLB.8'ern var vel også innleid fra ONA når jeg tenker meg om, og ikke fra Point Air slik jeg tidligere indikerte.
Espen
JAL var ogsaa paa FBU med DC-10 i forbindelse med et statsbesoek i 1985 .. Det var litt av et sirkus aa faa den inn paa VIP-parkeringen 21/23/10/12 ....
![]()
Andre tiere .... Sun Country er jeg ikke sikker noengang var paa FBU .. Mulig Spantax var innom med en diversion .. militaere KC-10'ere har jeg sett ..
.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.