• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Icelandairs vinterprogram 23/24

Someone

Moderator
Medlem
Icelandair har begynt å slippe vinter programmet sitt for 2023/2024, og følgene er nytt

  • Økt frekvens fra BOS/JFK ved at dagflightene fra sommeren beholdes
  • Roma, Barcelona, Raleigh-Durham, Baltimore og Vancouver blir helårsruter
  • Sommerruter til Praha flys frem til rett etter nyttår
  • Økt frekvens: Chicago, Munchen, Tenerife, Minneapolis


https://www.icelandairgroup.com/new...nsive-winter-schedule-in-icelandair-s-history

Icelandair has today announced its schedule for the winter 2023-2024 season, operational from October 2023. Icelandair will fly to 36 destinations this winter, with capacity increasing by 20-25%.
 
Tenerife er en rute jeg ALTID har undret mig over fra Keflavik. Den er nok noget af det længste i flyvetid der er fra Keflavik, og alligevel er flyene stuvende fulde. Der ankom en Icelandair MAX, da jeg var på vej hjem fra Tenerife her for små 14 dage siden. Derudover var "bysbørnene" fra PLAY også til stede på TFS.

men det virker til at ruterne har succes, på trods af at de bliver fløjet wing by wing.

336982215_187708557350267_2471334010374119972_n.jpg
 
Det er lenger fra TOS til LPA, og den ruten går nå ganske bra har jeg hørt. Skjønner at folk vil ha litt sol og varme når det hverken er dagslys eller plussgrader en lang periode av året..
 
Foreløpig plan for bruken av 767ene

https://www.aeroroutes.com/eng/230329-fi76w

Reykjavik Keflavik – Amsterdam 1 daily
Reykjavik Keflavik – Boston 1 daily
Reykjavik Keflavik – Copenhagen 30NOV23, 10DEC23 – 22DEC23, 25DEC23 – 03JAN24
Reykjavik Keflavik – London Heathrow 15DEC23 – 30DEC23
Reykjavik Keflavik – Seattle 3-4 weekly (7 from 15DEC23. No 767 service scheduled from 07JAN24)
 
Icelandair skal i 1,5 måned fly litt innenriks fra KEF, 3x ukentlig til Akureyri, for å feede deres hub i KEF

https://www.aviation24.be/airlines/...celand-reserved-for-international-travellers/

Icelandair has inaugurated its first international flight (FI151) connecting Akureyri Airport to Keflavík International Airport, with service available from October 15 to November 30. Flights will operate three times a week in both directions with Dash 8-200 aircraft, making it convenient to connect to various European destinations.
 
Litt mer info om det veksten i tilbudet nå i Q1 for Icelandair og årsakene.
 

Attachments

  • FI2023q1ASK.PNG
    FI2023q1ASK.PNG
    47.7 KB · Views: 353
Back
Top