FI Icelandairs flåte

Re: Icelandairs flåte

A321neo #2 levert i dag:

tf-iab-icelandair-airbus-a321-271nx_PlanespottersNet_1725696_2675d2918c_o.jpg


https://www.planespotters.net/photo/1725696/tf-iab-icelandair-airbus-a321-271nx
 
Re: Icelandairs flåte

Jo lengre flykropp jo bedre blir designet til Icelandair - håper på aircraft change innen midten av september på i alle fall en av strekningene vi skal fly.
 
Re: Icelandairs flåte

Noen som har hørt/lest hvor lenge 767`ene blir i flåten? Brukes jo mye på Østkysten - så det er ikke rekkevidden som er avgjørende.
 
Re: Icelandairs flåte

Noen som har hørt/lest hvor lenge 767`ene blir i flåten? Brukes jo mye på Østkysten - så det er ikke rekkevidden som er avgjørende.

Det virker de ikke vite helt selv en gang.

Fra desember 2024:
Icelandair is actively evaluating options to replace its aging fleet of Boeing 767-300ERs, with both Airbus and Boeing widebody aircraft under consideration. According to CEO Bogi Nils Bogason, while the airline’s three 767-300ERs will remain operational for several more years, Icelandair plans to begin analyzing potential fleet updates soon

https://www.facebook.com/FlightDram...ng-fleet-of-boeing-7/122200115516064089/?_rdr
 
Re: Icelandairs flåte

De 3 -8 maskinene Norse nå kvitter seg med kan de vel sikkert få leid billig? Hvis de ikke vil bruke masse penger på nye seter med en gang så funker jo sikkert de eksisterende noen år til og, de er jo relativt tilsvarende de Icelandair allerede har.

Edit: disse er vel kanskje fortsatt tiltenkt å være leaset ut til air Europa? Men var det ikke et par -9 som også skulle ut?
 
Last edited:
Re: Icelandairs flåte

De 3 -8 maskinene Norse nå kvitter seg med kan de vel sikkert få leid billig? Hvis de ikke vil bruke masse penger på nye seter med en gang så funker jo sikkert de eksisterende noen år til og, de er jo relativt tilsvarende de Icelandair allerede har.

Edit: disse er vel kanskje fortsatt tiltenkt å være leaset ut til air Europa? Men var det ikke et par -9 som også skulle ut?
Med Wett/Dry/Damp lease til Indigo i India, mangler egentlig Norse fly. De har måttet redusere rutetilbudet noe pga dette, så ingen ting skal ut.
 
Re: Icelandairs flåte

Med Wett/Dry/Damp lease til Indigo i India, mangler egentlig Norse fly. De har måttet redusere rutetilbudet noe pga dette, så ingen ting skal ut.


Jo. De har nettopp kvittet seg eller er i ferd med å kvitte seg med de 3 787-8 maskine, som aldri riktignok var i Norse trafikk
 
Re: Icelandairs flåte

De 3 -8 maskinene Norse nå kvitter seg med kan de vel sikkert få leid billig? Hvis de ikke vil bruke masse penger på nye seter med en gang så funker jo sikkert de eksisterende noen år til og, de er jo relativt tilsvarende de Icelandair allerede har.

Edit: disse er vel kanskje fortsatt tiltenkt å være leaset ut til air Europa? Men var det ikke et par -9 som også skulle ut?

Spørs om Futura som meg misforsto 3 -8 til at det var snakk om 3 til 8 maskiner. Men var snakk om de 3 787-8 som er leid ut til Air Europa, disse er på vei over til utleie dirkete fra leasor og ikke via Norse de har vært i flere år nå.

Har ikke hørt om noen 787-9 som skal ut av Norse.
 
Re: Icelandairs flåte

Spørs om Futura som meg misforsto 3 -8 til at det var snakk om 3 til 8 maskiner. Men var snakk om de 3 787-8 som er leid ut til Air Europa, disse er på vei over til utleie dirkete fra leasor og ikke via Norse de har vært i flere år nå.

Har ikke hørt om noen 787-9 som skal ut av Norse.

Mente de 3 787-8 ja ;). Men hvis de fortsatt skal fly der nede er vel de uansett utelukket.
 
Re: Icelandairs flåte

Mente de 3 787-8 ja ;). Men hvis de fortsatt skal fly der nede er vel de uansett utelukket.

De tre 787-8 som Norse har ¨leid¨ fra AerCap, leide Norse videre ut til Air Europa
Disse skal/har nå blitt ¨levert tilbake¨ fra Norse, og leies videre ut direkte mellom eier (AerCap) og Air Europa.
 
Re: Icelandairs flåte

Nå har jo Icelandair valgt å gå for nye fly (MAX og NEO) og ville det jo være rart om de skulle velge eldre 787-8…for disse tre det snakkes om er vel 10-12 år allerede. Men størrelsesmessig så er den vel midt i blinken om det er 767 som skal erstattes.
 
Re: Icelandairs flåte

Nå har jo Icelandair valgt å gå for nye fly (MAX og NEO) og ville det jo være rart om de skulle velge eldre 787-8…for disse tre det snakkes om er vel 10-12 år allerede. Men størrelsesmessig så er den vel midt i blinken om det er 767 som skal erstattes.

En god håndfull av de -8MAX de har kommer jo faktisk brukte fra norwegian/leasingselskapene som tok de tilbake ;)
 
Re: Icelandairs flåte

Nå har jo Icelandair valgt å gå for nye fly (MAX og NEO) og ville det jo være rart om de skulle velge eldre 787-8…for disse tre det snakkes om er vel 10-12 år allerede. Men størrelsesmessig så er den vel midt i blinken om det er 767 som skal erstattes.

330-800 blir kanskje litt for sær for Icelandair? Og 330-900 / 787-9 for stor?
 
Re: Icelandairs flåte

Ser jo at både JFK, BOS og SEA til tider har 3 daglige avganger med 757, 737 og A321 - så et alternativ er jo å kutte tanken på wide-bodies…
 
Re: Icelandairs flåte

Nå tilbyr jo bredbukene også mer cargo-kapasitet enn A320neo/737Max, hvilket i hvert fall tidligere har vært av betydning for selskapet.
 
Back
Top