Icelandair og Eurobonus

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Jeg foretok en flygning med Icelandair mellom CPH og KEF i løpet av Q4 i fjor, under code-share med SAS (SKxxxx).
Under booking på SAS' websider ble det spesifisert hvor mange poeng jeg ville få på den aktuelle strekningen (ikke grunnpoeng).

I etterkant ble det aldri registrert noen poeng automatisk, og etter en henvendelse til EB om etter-registrering fikk jeg i går svar om at Icelandair ikke inngår som partner i EB-programmet og at rene bonuspoeng ikke tildeles.

Hvordan skal jeg forholde meg til dette?

Det stemmer nok det. Code-share betyr ikke at man nødvendigvis får bonuspoeng. Og siden SAS og Icelandair ikke har en slik avtale seg. Mellom så er nok 0 poeng dessverre rett

Det er jo unektelig litt spesielt at det da fremkom at poeng ville opptjenes på den aktuelle flighten, når jeg var i booking-situasjonen. Vel vel.

Det er jo unektelig litt spesielt at det da fremkom at poeng ville opptjenes på den aktuelle flighten, når jeg var i booking-situasjonen. Vel vel.

Hvis det er opgivet under bookingprocessen, så ville jeg da helt klar insistere på at få det antal point de har lovet ifm købet. Alt andet er vildledende markedsføring.

Men uden evt screenshot kan det naturligvis være svært at bevise.

Noen som vet hvorfor det ikke ble landet noen avtale mellom SAS og Icelandair om opptjening og bruk av Eurobonus? Og eventuelt om dette kan bli aktuelt i fremtiden?

Noen som vet noe mer om dette? Døde idéen om Eurobonus-samarbeid bare ut?

Back