Icelandair med Vancouver og Edmonton

Someone

Moderator
Medlem
Icelandair fortsetter å introdusere nye Nordamerikanske destinasjoner og til neste år så starter de opp Edmonton og Vancouver

Edmonton blir 4x ukentlig og Vancouver 2x

FI693 KEF1645 – 1730YEG 75W x247
FI692 YEG1830 – 0650+1KEF 75W x247

FI697 KEF1715 – 1750YVR 75W 27
FI696 YVR1620 – 0625+1KEF 75W 13
Vancouver starter i mai og Edmonton i slutter i April.

Itilleg starter de Geneve fra sommersesongen 2014, samt øker på BRU, GOT, DEN, GLA, HEL, MUC, OSL, CDG, YYZ og ZRH. OSL, HEL og CDG før to ekstre ukentlige rundturer, mens resten en ekstra

Reykjavik – Oslo eff 06JUN14 Service increases from 11 to 13 weekly until 04SEP14
FI318 KEF0750 – 1220OSL 75W D
FI322 KEF0830 – 1300OSL 75W 467
FI324 KEF1625 – 2055OSL 75W 157

FI319 OSL1445 – 1525KEF 75W D
FI323 OSL1500 – 1540KEF 75W 467
FI325 OSL2155 – 2235KEF 75W 157
 
De har vel 1 787 i bestilling, (NAX overtok/kjøpte vel 3 av FI ordrer) vet ikke når den blir levert eller om de tar den selv i det hele tatt. Ellers har de vel en del MAX i bestilling, med levering nærmere 2020, så de får vel bruke opp det de har og kan oppdrive av 757.
 
Reykjavik – Oslo eff 06JUN14 Service increases from 11 to 13 weekly until 04SEP14
FI318 KEF0750 – 1220OSL 75W D
FI322 KEF0830 – 1300OSL 75W 467
FI324 KEF1625 – 2055OSL 75W 157

FI319 OSL1445 – 1525KEF 75W D
FI323 OSL1500 – 1540KEF 75W 467
FI325 OSL2155 – 2235KEF 75W 157


Er det virkelig marked for at de skal sende FI322/323 så nært hverandre FI318/319? Eller er det ankomster/anganger til KEF som korresponderer kun med FI322/323?
 
Dette er for å fore USA-/Canadaflightene. Litt overrasket at de også legger en kjerre i 18.5 time i Vancouver ... De må ha store forhåpninger til inntjeningen. Men de har jo ikke noe særlig valg hvis de skal ha connections til Europa ..
 
Dette er for å fore USA-/Canadaflightene. Litt overrasket at de også legger en kjerre i 18.5 time i Vancouver ... De må ha store forhåpninger til inntjeningen. Men de har jo ikke noe særlig valg hvis de skal ha connections til Europa ..

De gjør jo det samme i SEA og den virker gå OK
 
Snodig at de går for Edmonton, midt i "ingen mannsland" istedenfor enda mer på YVR, hvor det f.eks. på det meste sommer halvåret går 2x BA 747, AC B777, VA A343 - alt kun fra LHR, samt LH fra FRA og nå i fjor også MUC osv.. Edmonton har kun den ene AC fra London, kanskje derfor?

Det som er gøy med Iceland air er meget fornuftige én-veis billetter, som jeg nå skal ta med i mine flyrute/reise utregninger :)
 
Snodig at de går for Edmonton, midt i "ingen mannsland" istedenfor enda mer på YVR, hvor det f.eks. på det meste sommer halvåret går 2x BA 747, AC B777, VA A343 - alt kun fra LHR, samt LH fra FRA og nå i fjor også MUC osv.. Edmonton har kun den ene AC fra London, kanskje derfor?

På Edmonton er også konkurransen mindre, og FI håper her åpne en lønnsom niche her. Et annet aspekt er at det ser ut som de rekker en rundttur KEF-YEG innenfor FI sin hovedbølge mellom Europa og Nord-Amerika uten å enten må la flyet overnatte eller bruke flere maskiner
 
Dette er for å fore USA-/Canadaflightene. Litt overrasket at de også legger en kjerre i 18.5 time i Vancouver ... De må ha store forhåpninger til inntjeningen. Men de har jo ikke noe særlig valg hvis de skal ha connections til Europa ..

De har vel bare to avganger i uka, da er det vel billigere å la samme crew fly tilbake etter 18 timers hvile enn å ha de der i dagesvis på full diett.
 
Og Vancouver ble invadert innviet på en litt utradisjonell måte ...

ICE2.jpg


http://airchive.com/blog/2014/05/14/icelandair-invades-vancouver-international-airport/
 
Back
Top