• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Iceland Express med nya Destinationer?

Savipix

ScanFlyer Mile High Club
Enligt uppgifter på ett par forum idag verkar det som Iceland Express kommer med en del nya destinationer från och med nästa år:

Skall tydligen röra sig om

Bergen
Stockholm
Göteborg !!
Hamburg
Berlin
Friedrishafen

Med reservation för att detta kan vara enbart ett rykte.

Icelandair flyr jo OSL-KEF 10 ganger ukentlig, dvs daglig + 2 daglige tirsdag, torsdag og søndag så markedet er nok mettet med det tilbudet.

Originally posted by vadheim
Icelandair flyr jo OSL-KEF 10 ganger ukentlig, dvs daglig + 2 daglige tirsdag, torsdag og søndag så markedet er nok mettet med det tilbudet.

Jeg tror ordet mettet er feil i denne sammenhengen. Med to daglige avganger viser det seg jo bare at det er marked for en rute fra Oslo, men jeg holder heller to knapper på at Norwegian har sine planer og at det er derfor de ikke lanserer Osl nå.

Spennende med Bergen. kanskje verdt en tur til Island. Jeg håper og tror at DY begynner Osl-Kef.

Jag skrev kanske efter som det är en möjlighet med tanke på att det har varit tal om att dom skall flyga på kontrakt åt andra operatörer efter uppköpet för att utnytja överflödig kapacitet.

Skal hele Skandinavia til Island? Men blir det Iceland Express eller Sterling som skal fly disse ruteen?

Isekspressen blir sikkert infusjonert i det nye Sterling etterhvert, så da er det vel naturlig med ruter både her og der?

Spekulere, spekulere...

Og så selger Fons hele skiten til easyJet. Bare et rykte jeg plukket opp på Island.:love

Originally posted by LN-KOG
Og så selger Fons hele skiten til easyJet. Bare et rykte jeg plukket opp på Island.:love
Sikkert ikke så dumt spekulert, det. Men har lettJet penger til det da?

Ja, planen virker i så måte god. Spennende å se hvordan ting utarter seg videre utover høsten. Iceland Express vil trenge mange fly for å operere alle de rutene de har planlagt for sommeren. Tror dere det blir daglige avganger på rutene?

neppe daglige. Til det tror jeg neppe det er ett marked. men ett par ukentklige sikkert!

Er ikke Keflavik åpen om natten også da? Gjør det vel lettere for fly utnyttelsen det.

Når blir det mulig å booke disse billettene? Kanskje DY skal fly for dem fra Bergen til Island?

Meget tvilsomt DY skal fly for dem.
Reykjavik var småaktuell for Norwegian en periode, men så skjedde dette med Sterling og islendingene...og nå Maersk etc så jeg tror ikke Sterling vil "gi" bort ruter til Norwegian.

Mon tro hvor lenge samarbeidet med Sterling på rutenettet vil fortsette...noen som vet hvor lenge en har avtalt i denne omgangen?

Jeg tror i alle fall at sterling gjør dumt i å si opp avtalen med Norwegian.

Dette sammarbeidet vil være spesielt gunnstig for Sterling. Om de vil helt inn og konkurrere med Norwegian vil dette kreve mange flere fly og en meget agressiv og kostnadsfylt markedsføring.

Fortsetter de det tette sammarbeidet med norwegian kan de tilby et stort rutenett fra Norge under Sterling sitt navn uten å risikere store økonomiske tap og florflytte flyflåten.
De har en gylden mulighet til å bevare å viderebygge Sterling i Norge gjennom dagens sammarbeid med norwegian.

Ja vi får vente og se hva som skjer. I allefall har Norwegian lagt ut sommerprogrammet sitt i sin helt het, med UNNTAK av de rutene dem samarbeider med Sterling om.....
Kan være tilfeldig, eller at Sterling trenger litt ekstra tid på å få tidtabellen deres på plass nå som dem skal integrere Maersk

Back