ICE 869 - Nødlanding

baselutvann

ScanFlyer Gold
ICE 869 - Nødlanding

Ice 869 til Orlando skal ha mistet et hjul etter takeoff fra Keflavik. Går i runder rundt Keflavik. Gjør seg klar for nødlanding nå

554618_393124510726978_111607872211978_1084893_1301989850_n.jpg

Edit, ligger fortsatt i lufta, sannsynligvis for å forbrenne drivstoff samt at det skjer ting på bakken også

Last edited:
Re: ICE 869 - Nødlanding

Skjer vel ikke så ofte at man mister et hjul akkurat...men de har vel ett par ekstra som tåler en landing;-)

Ser slik ut ja. Regner med det er en del nordmenn ombord på TF-FIJ, bruker å være mange nordmenn som benytter denne ruten.

Skal iflg dårlig oversettelse fra finsk nettside ha hatt amerikanske jagere til å gjøre flyby-check av situasjonen..

Bilde fra Keflavik, fra RÚV.
bjorgunarsveitir_2.jpg

Ice 689 står oppe med avgang kl 22 lt alstå om 1 time og 10 min.
Ikke så farlig allikevel ?

Gammelnorsk mener du? He he.

Var med på samme for et par tre år siden med en LH 744 til Frankfurt. Merket ingenting, annet enn et vanvittig oppbud av blålys ved rullebanen.

Ingen krigstyper å se i norske nettaviser ennå. Har de fått skrivesperre alle mann?

Ingen krigstyper å se i norske nettaviser ennå. Har de fått skrivesperre alle mann?

Og bra er det!

Men føler meg litt småsær her jeg sitter på en fredagskveld og ser ei "nødlanding" live på islandsk tv... :p

den har ligget på 1500 ft, en stund nå. En spesiell grunn til akkurat denne høyden? Virker en smule lavt

TF-FIJ har MTOW på 113 398 kg, og maksimal landingsvekt på 95 294 kg. TOW Keflavik-Orlando er sannsynligvis høy (bra distanse for en 757), så det vil nok bli en del runder før landing i lav høyde med alt ute - 757 har som kjent ikke fueldump. Hvis det mangler et hjul på main gear, vil jeg tro at de i vil komme ned til denne vekten eller lavere.

Back