L
LN-HAT
Guest
Kommer som KM099.....
Håper det er en annen farge
Håper det er en annen farge
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by MartinL
norwegian gjør meg bare mer og mer stolt. makan til flyselskap. Se hva de har fått til, hvor agressive de er og hvilke muligheter de ser! Og dette på kun 3 år!!!
Man kan si hva man vil og de som er skeptiske kan fortsette med å være det, men med den fokusen på det norske markedet tror jeg NAS fortere enn noen tror tar igjen SAS!!!!!!! Norwegian viser innteresse og belønner reisende, og det har SAS mye å lære av. jeg blir stolt når jeg ser et norwegian fly, og dette er bare begynnelsen!!!!
Norge har fått en nasjonalt fly selskap som satser på Norge! Og det var f.... meg på tide!
Originally posted by MD11
Hei![]()
Martinl har noen poeng i det han skriver.
For det første har SK aldri markedsført seg som "folkets flyselskap" i Norge eller Skandinavia forøvrig. De har vært "The Business Man's Airline" og det har de heller aldri lagt skjul på.
Det er markedsutviklingen som har tvunget frem de store og dramatiske endringene i SK. Intet annet. Hadde de fått velge ville de mer enn gjerne forsatt i samme stil med dyr organisasjon, null fleksibilitet og melking av en monopolsituasjon. Men hvis de gjør det i dagens situasjon så vil det bety kroken på døra.
Norwegian derimot kom inn som frisk pust i et SK dominert marked. Braathens hadde det gamle stemplet som "folkets flyselskap". Husker de gode gamle dagene med "endelig fredag" hos BU med burgere og rødvin. Det var kjempekos og fly :up:
WF var distriktenes arbeidshest.
Nå er DY i ferd med å bli folkets flyselskap av den enkle grunn at de tilbyr folk et rimelig innenriksnett og ikke minst andre byer enn Oslo direkte forbindelser til populære europeiske storbyer og ferieområder. De har åpnet nye ruter og satset der SK aldri har villet innrømme at det er et marked. Dette setter folk pris på. De er den lille som slåss med den store.
SK har endelig forstått at man må spille på lag med sine passasjerer men det har vært tungt å svelge i SAS systemet.
Originally posted by MD11
Husker de gode gamle dagene med "endelig fredag" hos BU med burgere og rødvin. Det var kjempekos og fly :up:
WF var distriktenes arbeidshest.
Originally posted by EB
Norwegian er ikke på vei til å bli folkets flyselskap - de er folkets flyselskap. men å glemme 60 års historie sier mest om alderen til de som skriver...![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.