• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

I kø for lempe bagasje

Re: I kø for lempe bagasje

Er folk helt uten erfaring fra flyplass bedre enn de tidligere SA ansatte?

Kanskje de bare er billigere???

I artikkelen står følgende å lese:
"...men nå viser det seg likevel at antallet søknader fra de som mistet tilsvarende jobb hos Servisair har vært beskjedent."

Dvs. det er ikke nødvendigvis at man ikke vil ha tidligere SA ansatte, om man skal tro artikkelen, men at disse ikke har søkt. Da kan vel ikke Northport lastes for at de ikke ansetter ex-SA personell...?

Alle har vel vært ferske en gang....

Dvs. det er ikke nødvendigvis at man ikke vil ha tidligere SA ansatte, om man skal tro artikkelen, men at disse ikke har søkt. Da kan vel ikke Northport lastes for at de ikke ansetter ex-SA personell...?

Dette ligger nok mer bak dette enn det som kommer frem i artikelen..

Her er vel en del av forklaringen…. Eller er det mer morsomt å snakke nedsettende om den nye aktøren på OSL?

Originally posted by svenk

Vil bare komentere en liten sak til det som UB737 sier.

Det er helt korekt som du sier at enkelte av de ansattes organisasjoner har gått ut og advart mot forsinkelser. Dette har egentlig pågått gjennom sommeren. Dessverre har den ene fagforeningen i Servisair vært så tankeløse, at de flagget høyt at "bemanningen i Servisair vil gjøre at det blir forsinkelser for Norwegian" etc. Denne fagforeningen gjorde i tillegg sjakktrekket å kalle DY for ansvarsløse, og gikk til sak mot Proffice og Northport (som tidligere nevnt).

Jeg vil påstå, at takket være denne ene fagforeningen hos oss (Servisair), står veldig mange uten arbeid fra 1. oktober. Proffice hadde selvsagt vært villige til å ta over en del av kompetansen fra Servisair, men i og med de blir saksøkt av en del Servisair ansatte, så ble døra til proffice delvis lukket (noen få fra SA har fått tilbud).

Klippet fra: http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=13785&page=2

:exclamati :exclamati

Originally posted by Thomas

Dette ligger nok mer bak dette enn det som kommer frem i artikelen..

Kan det hende at noen av de som søkte ikke duger? Det kan hende dem finner bedre kompetanse på gata en det sirkuset vil kvitte seg med? Er kanskje ikke alle innsjekkere der som burde ha vært der? Sirkuset beholder vel de fleste av sine mer skarper kniver? :question:

Slik som dem kolliderer på Gardermoen så kan det jo kanskje ikke være så dumt...:lol:

(Ja det var ironisk)

Jeg er som kjent ikke sikker på at billigst er best...

Originally posted by EB

Jeg er som kjent ikke sikker på at billigst er best...

Det er ikke jeg heller, men i denne saken så ser det jo ut til at Northport ikke har problemer med å få søkere til sine ledige stilllinger (et par av forumets medlemmer har vel sålangt jeg har fått med meg klart å hale i land et par av disse stillingene). Når det er 15-1600 som søker på ca 280 ledige stillinger så vil jeg tro at man klarer å finne tilstrekkelig med kvalifiserte kandidater. Om det er mange nok kvalifiserte søkere så er det jo ikke noe poeng å betale alt for høy lønn....:wink

Det er pengene som bestemmer i vår del av verden! Det blir nok mer ut av det i tiden som kommer! Eierne ser at de kan tjene mer penger med å bytte leverandører! Jeg kommer fra Grafisk bransje som trykker. Mange av mine kollegaer har skiftet fra godt betalte stillinger i grafisk til mindre betalte jobber. Jeg finner mine eks. kollegaer i vekterbransjen,flyplassmedarbeidere,taxinæringen,fengselvesenet.

Back