• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

I dag lanseres Norwegians mobilabonnement

MartinL

ScanFlyer Dusty
Med dette blir Norwegian en ny mobil operatør i Norge.

Call Norwegian, Norwegians heleide mobilselskap, lanserer i dag sitt første mobilabonnement, Lavpris Mobil.

Dermed blir Norwegian ny mobiloperatør i Norge.

- Dette er en del av vår strategi for å kunne levere flere tjenester til våre kunder og sørge for at vi belønner deres lojalitet, sier administrerende direktør Bjørn Kjos i Norwegian.

Ringetid kan bli til flybilletter
Call Norwegian tilbyr alle sine abonnenter CashPoints på alt de ringer, tekster og surfer for. Poengene kan siden benyttes til hel- eller delbetaling av flyreiser med Norwegian.

CashPoints er poengenheten i Norwegian Reward, et fordelsprogram Norwegian nylig.

Prisen på det nye er mobilabonnementet er 0,35/kroner i minuttet, uansett hvilken operatør du ringer til. SMS koster det samme. Abonnementet har heller ingen etableringskostnad eller bindingstid, og kunden får CashPoints og fri tilgang til Airport Wi-Fi i Norge inkludert i prisen.

http://www.dagensit.no/article1830015.ece
 
Last edited:
Det blir litt bonusprogram problematikk snudd på hodet, hvor bruken av en mobiltelefonen etterhvert kan ende opp med en flyreise. Det samme gjelder forsåvidt SAS' Grandiosa stunt! Det er både morsomt og oppfinnsomt, men bør ikke slaget om norsk luftfart skje på flyplassen og i luften ikke i frysedisken på Rema 1000.

Kanskje det er påtide for KT å vurdere forbudet mot bonuspoeng på nytt?
 
Vi har jo hørt om "Core SAS", men det er ikke mange som har hørt om "Not so very core Norwegian"... :D

Det er interessant å se hvordan de forskjellige aktørene i bransjen har forskjellige måter å drive business på.
 
Dette kommer til å bli dømt nord og ned av alle som ikke har dekekt sin mobilregning av arbeidsgiver. Snakk om urettferdig - at noen som ringer mye i jobben skal få gratis reiser...
 
Men jobbtelefonen er vel ofte knyttet til en fast leverandør? NetCom for min del.

Ellers synes jeg noe av denne utviklingen gjør det slitsomt å være forbruker. Å måtte melde seg inn i et Norwegian-reward-system, og så bytte leverandør av mobiltjenester, for kanskje i løpet av noen år få en gratis flyreise... som vel ikke er så gratis likevel, fordi man må betale gebyrer... Det er veldig mye å holde styrt på! Setter heller pris på en kampanje i ny og ne i stedet for dette dillet.
 
Litt morsomt med SAS-reklamen i samme artikkel:

dy-mob-sas.jpg
 
Fordelen med dette abbonementet er ene og alene at du opptjener CashPoints, ellers kan dette sammenlignes med f.eks Ludo Gul.
 
Fordelen med dette abbonementet er ene og alene at du opptjener CashPoints, ellers kan dette sammenlignes med f.eks Ludo Gul.

Nja, jeg ser en fordel i at du faktisk får tilgang til Avinor-nettene rundtomkring i Norges land gratis - da det ikke er noen månedsavgift på dette. Hadde jeg ikke hatt tilgang til dette Wifi-nettet på annet vis, og i tillegg reist mye innenriks, kunne jeg sikkert funnet på å tatt i mot et ekstra sim-kort for gratis Airport-Wifi...
 
Dette kommer til å bli dømt nord og ned av alle som ikke har dekekt sin mobilregning av arbeidsgiver. Snakk om urettferdig - at noen som ringer mye i jobben skal få gratis reiser...

Ingen fare, EB, Call Norwegian er et sånt leke-mobil-selskap som er ganske ubrukelig for bedrifter med et minimum av tankevirksomhet på mobilfronten. Call Norwegian, er i likhet med f.eks. Chess og OneCall nesten utelukkende beregnet på privatmarkedet. På bedriftsmarkedet er det Netcom, Telenor og Network Norway som gjelder. ;)

Men jeg har tenkt tanken mer enn én gang om KT nå bør oppheve forbudet mot bonuspoeng innenriks. Synes DY selv vanner ut forbudet på en måte her - og da blir det meningsløst å opprettholde det. Men som vanlig er det vel enklere å få dem til å innføre det enn å oppheve det...:rolleyes:
 
Back
Top