Hvorfor stopper Norwegian Oslo - Los Angeles?

Re: OSL - LAX

Litt merkelig egentlig. Noen som kjenner belegget på ruta?

Egentlig ikke. Med noen unntak er etterspørselen for Europa-USA langt større i sommerhalvåret enn vinterhalvåret, og derfor de fleste selskapene har flere avganger/større tilbud om sommeren, og man ser mye kutt om vinteren

Problemet er vel muligens tilgang på hardware , langrute omrokkeringer er en litt annen kabal

Tydelig at de sprer operasjonen litt utover kommende vinter. Foruten JFK, FLL og BKK som flys fra ARN,OSL og CPH flys OAK fra ARN, MCO fra OSL og LAX fra CPH. I tillegg flys JFK, FLL og LAX fra LGW.

Er vel ikke belegg for å fly MCO, OAK og LAX fra både LGW, CPH, OSL og ARN gjennom vinteren?

Noen som vet når (om?) ruten starter opp igjen til våren? Om en forsøker å booke i april får en bare melding om at "Valgt rute er kun tilgjengelig for salg til og med 28. mar 2015."

Om Norwegian er så flexible og tidlig ute, vil jeg foreslå en sesongrute til Las Vegas fra Oslo, i perioden 1 Juni - 1 Aug. F.eks 1 avgang i uken...

Denne tror jeg kan bli knallsuksess, da jeg vet at det er flere hundre nordmenn i byen der under VM i Poker, og ved å ha en flight i uken (8-9 pr sommer) tror jeg de kan ta markedet fra et dyrt United/BA som de fleste flyver dit..

Kim

Om Norwegian er så flexible og tidlig ute, vil jeg foreslå en sesongrute til Las Vegas fra Oslo, i perioden 1 Juni - 1 Aug. F.eks 1 avgang i uken...

Denne tror jeg kan bli knallsuksess, da jeg vet at det er flere hundre nordmenn i byen der under VM i Poker, og ved å ha en flight i uken (8-9 pr sommer) tror jeg de kan ta markedet fra et dyrt United/BA som de fleste flyver dit..

Kim

Det vil ikke overraske meg om det kommer. Passer også godt sammen med rutene til California da reisende kan ha ulik ankomst og avreiseflyplass ved ferieturer.

Kim

Tja, da må du ha alt crew liggende på hotel i 1 uke + oppstartskostnader ++

Kan det være at de stenger LAX fordi det ikke er god butikk.... LA er jo ikke den mest populære destinasjon for kundegruppen til DY ?.

Har i alle år sagt at det er en by du stikker raskt innom på Highway 1 , helst unngår... For meg er det kun Disneyland, jada dere leste rett også for en stein gammal gubbe..:old:colgate:

Kim

Flyet de setter inn på den ruta burde ha Petter Northug jr, som hale-helt. :)
Litt off topic, hvet det!

Last edited:
Foreslår heller Felix Stephensen (Bucovinas) som skal spille finalebordet i WSOP i november!

:) :)

Kim

Back