• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvorfor lounge invitajon på BKK?

OEH

ScanFlyer Gold
Hvorfor lounge invitajon på BKK?

I går tok jeg en red eye flight fra BKK til ICN med OZ. Checkin-agenten glemte tydelivis å gi meg en lounge-invitasjon, for da jeg kom til Asiana sin lounge ville dama nekte meg adgang fordi jeg ikke hadde denne. Jeg prøvde å forklare henne at jeg ikke var blitt tildelt en slik og at det måtte være en forglemmelse fra checkin-agentens side, men hun stod på sitt. At det stod sete 3G på boardingkortet hjalp tydeligvis ikke. Til slutt måtte jeg sette hardt mot hardt og forlangte at hun kontaktet noen som kunne gi meg en av disse invitasjonene. Da hun så at jeg faktisk mente alvor tok hun opp telefonen og vekslet to ord med en eller annen, så vips var det iorden.
En ganske ubehagelig episode. Det virket som hun mistenkte meg for urettmessig å entre loungen, og det hele førte til kø foran resepsjonsdisken.

Hva er poenget med disse invitasjonskortene? Står ikke all informasjon som behøves på boardingkortet?

Loungen var forresten bedrøvelig. Trang, vindusløs og med lite fristende mat. Så forsåvidt hadde jeg ikke gått glipp av mye.

Re: Hvorfor lounge invitajon på BKK?

Asiana har ikke egen lounge, men leier hos andre. Sannsynligvis er avtalen at de skal gi adgang til de med invitasjon.

Loungen får sikkert ikke penger fra Asiana uten å kunne levere tilbake invitasjon. Vet at LH er harde på det samme bl.a i Nice.

I tillegg til faktureringsløsningen, tipper jeg det også har med hva man har tilgang til å sjekke i loungen. Har ikke personalet tilgang til bookingsystemer og statussjekk så løses det med invitasjon fra innsjekk o.l.

SK-loungen på CDG hadde dette for noen år siden også.

Synes bare det hele var en smule uproffesjonelt. Siden jeg åpenbart hadde lounge -tilgang burde hun bare ha tatt denne nødvendige telefonen uoppfordret istedet for å vente til jeg nesten hadde mistet tålmodigheten.
Kontrasten til servicen i loungen og ombord var enorm.
Vel, nå vet jeg til en annen gang at det er mer behagelig å vente i en av restaurantene på BKK enn i denne miserable loungen.
Det forundrer meg at Asiana som har fantastisk service og er et 5-stjerners selskap tar til takke med dette for sine kunder.

Synes bare det hele var en smule uproffesjonelt. Siden jeg åpenbart hadde lounge -tilgang burde hun bare ha tatt denne nødvendige telefonen uoppfordret istedet for å vente til jeg nesten hadde mistet tålmodigheten.
Kontrasten til servicen i loungen og ombord var enorm.
Vel, nå vet jeg til en annen gang at det er mer behagelig å vente i en av restaurantene på BKK enn i denne miserable loungen.
Det forundrer meg at Asiana som har fantastisk service og er et 5-stjerners selskap tar til takke med dette for sine kunder.

De gidder vel ikke betale for tilgang hos Thai.

Asiana bruker både Thai sine og "Louis Tavern" (regner med det er denne som OEH har besøkt). Jeg vet dog ikke om alle OZ business class pax kan bruke Thai sin, eller om det kun er for Star Gold.

Selv når man flyr ut av BKK med TG på biz, får man med en invitasjon til TG sine egne lounger. Forstå det den som kan!

BF:cool2

Det var Louis Tavern-loungen ja. La merke til at det var endel norske og danske pax der, så vet ikke om SAS også bruker denne?
Utenfor var det oppstilt et stort skilt hvor det stod Asiana Airlines, så det var lett å få inntrykk av at dette var OZ sin egen lounge.

Det var Louis Tavern-loungen ja. La merke til at det var endel norske og danske pax der, så vet ikke om SAS også bruker denne?
Utenfor var det oppstilt et stort skilt hvor det stod Asiana Airlines, så det var lett å få inntrykk av at dette var OZ sin egen lounge.

SAS bruker selvsagt ikke denne loungen, men Thai-loungene. Det er mulig at man får tilgang til tavernaen med Diners Club? Er det en CIP-lounge? Det gir ofte stort omfang av skandinaver.

Last edited:

Hva er CIP, VIP-servide på BKK? Du har iallfall tilgang med prioritypass vet jeg.

Louis Tavern lounge i BKK (og HKT) gir adgang med Diners Club ja (maks 2 timer)

Back