Hvorfor flyr ingen Japanske flyselskap til Norge ?

BraathensSafe1985

ScanFlyer Silver

Virker som om Norge er populært blant Japanere. Hvorfor flyr ikke ANA eller JAL til Norge ?

Er Norge populært blant japanere? Mitt inntrykk er at Sverige, Danmark og Finland er langt mer "kjente" land i norden, uten at det akkurat er vanlig at den gjengse japaner har detaljkunnskap om noen av disse landene:)

Uansett, så har jo Finnair godt grep om den trafikken, i tillegg til flere andre nærliggende hubs, så Japan-Nordeuropa er jo godt dekket. Det er nok få japanere som drar til Europa utelukkende for å besøke Norge, så noe intra-europeisk reising blir det uansett. Spørsmålet er da hvilken komparativ fordel har OSL? Laks? Som dessverre har lite å si i seg selv for passasjerruter.

Det sagt, så ser jeg ikke bort fra at Norwegian vil snuse på markedet en eller annen gang når Russland-rettigheter og slikt er avklart.

Er Norge populært blant japanere? Mitt inntrykk er at Sverige, Danmark og Finland er langt mer "kjente" land i norden, uten at det akkurat er vanlig at den gjengse japaner har detaljkunnskap om noen av disse landene:)

Ta deg en tur til Tromsø midtvinters! (Stikkord: Nordlys)

Stort innslag av japanerne på hotellene, jeg tror Hurtigruten kan melde noe lignende.

Men om det er nok til å fylle egne direktflyginger, nei det vet jeg ikke.

Det hadde vært fint med direkteflight til Japan, det synes kona mi også. Hun sier japanere tenker på Aurora Borealis, eller nordlyset når Norge nevnes. Danmark og Finland er nok mer kjent i Japan dog. Finnair har jo flydd lenge og SAS til København.

Min erfaring er at når norden nevnes, så tenker japanere på svenske og danske bakerier av en eller annen grunn og Mummitrollet fra Finland og mer generelt vage ting om god levestandard og koselig små byer, kafeer etc :) Generelt så har jo japanere mange oppfatninger om "verdenen utenfor" både positive og negative som ikke alltid er like presise..

Heldig du da, Concorde! ;)

Virker som om Norge er populært blant Japanere. Hvorfor flyr ikke ANA eller JAL til Norge ?

Om de ikke lander her ,så flyr de landet på langs,på vei til London.Her er JAL 43 over sør-helgeland i påsken

Attachments

• B77W JAL_3.jpg
    B77W JAL_3.jpg
    52.3 KB · Views: 404
SAS router jo Tokyo flighten til Bergen enkelte Lørdager om sommeren. På det "verste" så var jo JAL innom også. Mulig det hadde vært potensiale for sommerruter.

Back