• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvorfor fasten seatbelt osv. 1 time før landing på IC

BårdK

ScanFlyer Silver
Hvorfor fasten seatbelt osv. 1 time før landing på IC

Fløy på søndag i C PVG-IST med TA på en herlig nattflight, men som vanlig blir vi vekket 50 minutter til en time før landing på langturer. Hva er egentlig årsaken til det? På korte turer holder det jo å ta opp stolryggen og feste beltet 10 min. før landing.
 
Re: Hvorfor fasten seatbelt osv. 1 time før landing på IC

Det er maaaaange som skal på do, pusse tenner, spise etc etc før landing.
Det er sikkert derfor. :)
 
Re: Hvorfor fasten seatbelt osv. 1 time før landing på IC

Jo da, men når det gjelder spising blir man jo gjerne spurt om man ønsker frokost eller ei før man sovner (på TA har de klistrelapper med "don't wake me up" ol. som du kan feste på setet) - og frokosten serveres jo nesten to timer før landing.
 
Re: Hvorfor fasten seatbelt osv. 1 time før landing på IC

Fløy på søndag i C PVG-IST med TA på en herlig nattflight, men som vanlig blir vi vekket 50 minutter til en time før landing på langturer. Hva er egentlig årsaken til det? På korte turer holder det jo å ta opp stolryggen og feste beltet 10 min. før landing.

Hva er TA? Kan det vere du mener TK (Turkish airlines) da det gikk til IST.
Jeg vil og tro det kommer av att folk skal rekke og gå på toalettet før landing.
 
Re: Hvorfor fasten seatbelt osv. 1 time før landing på IC

Kan nesten virke som det er mye som skal ryddes og sjekkes og at pax med setebelte ikke vimer i veien for crew. Ikke bare TK som har det slik. Enkelte andre er ganske sent ute med seatbeltsign på longhaul. Velling derimot varierer en del, noen vet jo også hvilke pax som vil sove lenge (i C og F)
 
Re: Hvorfor fasten seatbelt osv. 1 time før landing på IC

Sorry, mente TA (Turkish Airlines), har fortsatt litt jetlag åpenbart, men jeg opplever det samme på LH, SK osv. Har tenkt på det flere ganger, min hypotese var det Discus skriver. Det virker ikke som det har noe med sikkerhet å gjøre siden crewet vanligvis er ganske liberale mht. toalettbesøk mm. før det nærmer seg landing.

Uansett synes jeg det er irriterende å bli vekket og bli nødt til å sette seg opp i giv akt så lenge før landing når en først betaler for liggesete, og denne timen er også uendelig kjedelig.
 
Back
Top