Ser man på indenrigsruterne og flyselskaber i Danmark, Norge, Finland og Island så er det nemt at overskue. Få selskaber dominerer trafikken, og de flyver selv deres egne fly med kun få overskuelige samarbejder (SAS/Cimber, Finnair/Flybe Nordic...)
Ser man på Sverige er det derimod noget nær uoverskueligt. Et virvar af små selskaber der flyver for hinanden på kryds og tværs, en del virtuelle flyselskaber osv., to lufthavne i Stockholm.
Hvad er forklaringen på at Sverige på det punkt er så anerledes end det øvrige Norden? Og forklaringen kan da knapt være et tæt rutenet, for der er Sverige jo ikke i nærheden af Norge.
Ser man på Sverige er det derimod noget nær uoverskueligt. Et virvar af små selskaber der flyver for hinanden på kryds og tværs, en del virtuelle flyselskaber osv., to lufthavne i Stockholm.
Hvad er forklaringen på at Sverige på det punkt er så anerledes end det øvrige Norden? Og forklaringen kan da knapt være et tæt rutenet, for der er Sverige jo ikke i nærheden af Norge.