Originally posted by Extra 230
Mener jeg satt på med Combi'n JFK-BGO i `81.
Originally posted by LN-RKF
Det er en fin modell av combi`en på SAS museet på Gardermoen. Partier av modellen er gjennomskåret så man kan se interiøret. På den modellen er det turistklasse seter på upper deck.
Fikk desverre aldri flydd med SK 747 selv...![]()
I will like to thank retired captain Granaas for the story about the delivery flight to Arlanda of the first Boeing 747-283B "Huge Viking" in February 1971. On the photo Captain Granaas is posing in front of a rather large model of the fourth delivered 747 "Knut Viking" SE-DFZ.
Originally posted by SQ 777
Mimre mimre. Tenk på den tiden var det bare 9 seter i bredden på en 747. Mimret videre og tok fram et bilde fra 1973 da jeg fløy ( ung student ) ORD-SFO med AA 747-100.
Bakerst i flyet var det stoor salong i ØKONOMIKLASSE med sofaer og piano som pax'en kunne spille på. Litt allsang ble det også. Det var tider det !!
Også ni seter i bredden. Skrev opp reg'en, og det utrolige var at jeg fløy samme flyet
ORD-SFO i 1998 med UA !!
Originally posted by LN-MOW
Ble det installert First Business paa 747? Husker neimen ikke ....
Satt der oppe en gang mellom LHR og JFK og det var helt fantastisk!!Originally posted by MD11
Originally posted by SQ 777
Mimre mimre. Tenk på den tiden var det bare 9 seter i bredden på en 747. Mimret videre og tok fram et bilde fra 1973 da jeg fløy ( ung student ) ORD-SFO med AA 747-100.
Bakerst i flyet var det stoor salong i ØKONOMIKLASSE med sofaer og piano som pax'en kunne spille på. Litt allsang ble det også. Det var tider det !!
Også ni seter i bredden. Skrev opp reg'en, og det utrolige var at jeg fløy samme flyet
ORD-SFO i 1998 med UA !!
Ja det var tider detDette får vi nok ikke oppleve igjen i økonomiklasse. Men VS har f eks en skikkelig bar i sin Upper Class. Blir en litt annen stil på reisen.
![]()
Originally posted by LN-KOG
Huge Viking (uttales som det skrives og har ingenting med stor på engelsk å gjøre)
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.