Hvordan går UA sin rute OSL-EWR?

Dash

ScanFlyer Gold
Hvordan går UA sin rute OSL-EWR?

Noen som vet om UA har merket DY sin inntreden på rute til NYC? SAS kom med kampanje til USA i går. Vanligvis kommer da UA med sin kampanje dagen etter, og legger seg ett par hundringser under SK i pris. Det har ikke skjedd denne gangen. Skal selvsagt ikke legge så mye i det, det er tross alt bare en enkelt obserbvasjon. Likevel, fikk det meg ihvertfall til å tenke på hvor mye UA har merket DY si inntreden, og om de kanskje har gitt opp å være billigst.

Re: Hvordan går UA sin rute OSL-EWR?

Eller for å si det på en annen måte - ingen tegn på desperasjon og prisdumping for å fylle flyene .. ? Det er ikke noe mål å være billigst ..

Det er ikke noe mål å være billigst ..

Poenget er jo at UA har hatt rollen som den billigste aktøren. Og det har kanskje vært for å fylle flyene eller? Skjønner at de ikke egger til priskrig med DY. Men spm mitt er jo hvordan flyene fylles når de ikke lengre er billigst på direkteruten....

Men kanskje fyllingsgraden alt er høy etter salget dere hadde i for litt siden ;)

Nå hadde jo UA en knallkampanje i samarbeid med Widerøe før jul, så de har vel fått et helt greit belegg på de fleste avganger allerede ;)

UA tilbyr videreforbindelser til et par andre byer i Nord/Mellom/Sør Amerika. Var ca 95% belegg 16 januar.

Nå går vel mye av trafikken videre til Karibia og resten av USA, mens det for DY og delvis SK er point to point. SAS har en del priser videre fra NYC, men langt færre enn UA, og også høyere priser.

I tillegg er terminal B som SK bruker på Newark er forferdelig, med UA slipper man også terminalbytte.

Jeg lurer også på hvordan denne ruten går. De har vel kjørt daglig nå i nesten hele vinter. Har kikket litt på seatmap noen dager og det så bra ut et stykke ut i januar. Men så fulgte en forferdelig periode så det ut som der UA38 ofte kom tilnærmet tom inn kunne det se ut til. Dvs rundt 40-50 seter opptatt.

Nå rundt vinterferien virker det fullere igjen. Generelt er mitt inntrykk at UA68/69 til og fra ARN er en god del fullere, men de har vel kjørt bare fem ganger i uken ganske lenge nå. Hyggelig at UA har latt OSL være daglig, håper de opprettholder denne ruten.:)

Jeg ser det som største problemet til United at om man flyr tilbake til OSL søndag kveld så skal United lande 09:45, men SAS lander 08:15. Med SAS klarer jeg dra rett på jobb, men med United blir det vel drøyt så det koster en fridag ekstra.

Back