Hvordan går det med Northport ?

KLMfan

ScanFlyer Silver
Hvordan går det med Northport ?

Nå er det vel ca en mnd til Northport skal ta over handlingen av Norwegian på OSL ? Er de på plass allerede ?

Hvordan har det gått med nedbemanningen i Servisair ? Mange som har fått jobb hos Northport ?

Bare litt nysgjerrig.....
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

Nå er det vel ca en mnd til Northport skal ta over handlingen av Norwegian på OSL ? Er de på plass allerede ?

Nei, men det holdes kurs.

Hvordan har det gått med nedbemanningen i Servisair ? Mange som har fått jobb hos Northport ?

Mange har fått fyken, inkl. megselv.. dog fått tilbud om en annen stilling i samme selskap.. One of the lucky I guess :rolleyes:

Og nei, det er ikke "mange" som har fått jobb i det nye selskapet, men noen er det.
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

Kan du avsløre hva du skal gjøre fremover i SA a?
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

Langt flere enn man trodde måtte gå. :(
Det spørs om de ansatte gidde å jobbe noe ekstra, eller gjøre samme innsats som før med Norwegian fremover, mange er drittlei og orker knapt tanken på å jobbe der mer.Sykemeldinger kommer til å merkes i tiden fremover.
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

Det var mange,mange som måtte gå, på ramp så tror jeg de satt den røde linja ved 1 januar 2005...
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

Snakket selv med 3 stuere i går som alle hadde fått beskjed om å finne seg no' annet å gjøre etter 1OCT..
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

kjedelig med tap av jobber....Håper det ordner seg for alle involverte....
Hvis det er mange, så synes jeg det har vært stille i media om dette....de pleier jo å kaste seg over sånt.

Bir spennende å se om alt er på plass 1 oktober da.....
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

Media kommer nok når de får snusen i oppsigelsene, det kan de egentlig bare gjøre, de kan også sette fokus på bruken av bemanningsbyrå som feks adecco og proffice, adecco-vikarer tjener mindre enn en vanlig stuer... Lønningen til en Duty manager, duty officer ++++ i proffice er ikke mere enn hva en lagleder på ramp har i året. I proffice får man betalt for de timene man skal jobbe, overtid er uaktuellt sies det, sitter man utover de timene man får betalt for er det arbeidstakers problem, man kan få overtid hvis det er NAS som forårsaker overtiden og kan faktureres til kunde(NAS)
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

......, ja DY har virkelig gjort det "billig" å fly i Norge.....
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

Bare se hvor kundevennlige de er når evt kunde klager og vil ha penger tilbake. Eller vedlikehold osv
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

Originally posted by Vaskeball

Bare se hvor kundevennlige de er når evt kunde klager og vil ha penger tilbake. Eller vedlikehold osv

Vedlikehold???:old

Hva er det egentlig....:huh:
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

Originally posted by rampen

Originally posted by Vaskeball

Bare se hvor kundevennlige de er når evt kunde klager og vil ha penger tilbake. Eller vedlikehold osv

Vedlikehold???:old

Hva er det egentlig....:huh:

vedlikehold: vedli`ke|hold n1 (av *vedlikeholde) det å holde ved like, holde i stand være dyr i v- / småreperasjoner og v- / nødvendig v- / v- av maskiner.

Stemmer dette???

Tatt fra ordbok.no
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

Nei, fra spøk til alvor... Det er innmari kjedelig for de som må gå, og som jeg har skjønt så vil Proffice leke litt kostbar og ta inn svært lite folk fra Servisair, det er veldig synd, for det er mange som liker jobben på ENGM. Jeg er litt letta at vi blir kvitt DY, for så mye rot og trøbbel som DY har forårsaket i sommer skal man lete lenge etter. De har forsårsaket GL på fly i andre selskaper fordi at mannskap sitter fast på DY fordi de roter med teknisk, missmatch, tellefeil som er forårsaket av DY's eget crew osv... det baller bare på seg
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

Det er jo ikke bare DY som har gjort det billigere å fly.
Jeg tror folk flest glemmer at det markedet/eller oss selv som lager disse forholdene.
Vi er jo alle ute etter de billigste billettene når vi skal ut å reise. Det skrives jo mye om dette på forumet.
Folk må være klar over at så lenge alle jakter på de billigste billettene så har det en effekt på sikt for produktet de kjøper. Ingen kan som kjent kjøpe en RR til VW pris.
Så lenge folk står i kø for å jobbe på lufthavner og som f. eks. kabinbesetningsmedlemmer så vil det være press på lønningene for å å holde disse nede.
Det vil være feil å si at det er DY som er årsaken ene og alene til omtalte forhold. Det er jo nettopp oss forbrukere og kjøpere av disse tjenestene som er den indirekte årsaken etter mitt skjønn.
Tilbud og etterspørsel.......
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

Alle store selskaper setter ut en del tjenester på anbud. I 9,9 av 10 tilfeller vil den som gir den laveste prisen bli valgt. Jeg jobber selv i en bedrift med 10.000 ansatte. Vi inngår aldri avtaler på mer enn to eller tre års varighet, og selvfølgelig får det konsekvenser for det selskapet som mister et anbud. Men vårt mål er å oppnå best mulig pris for de tjenestene vi kjøper, og slik tenker også Norwegian og alle andre bedrifter i Norge.
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

Kjos uttalrer helt klart at det er Norwegian som har gjort det billigere å fly...
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

Originally posted by EB

Kjos uttalrer helt klart at det er Norwegian som har gjort det billigere å fly...

Har sier vel lite om det er eventuelle andre faktorer som har bidratt til lavere pris. Som nevnt i en annen tråd så er det nok en fornuftig hypotese å anta at DYs inntog i Norge har bidratt til lavere priser. For å få reduserte priser så kreves det nok en del endringer i måten flyselskapene drives på, og vi ser vel at SAS gjør mye av det samme som DY og andre LCC'ere. På meg virker det som at SAS også konkurranseutsetter aktiviteter som tidligere ble gjort in-house, helt sikkert også dette med konsekvenser for de som tidligere jobbet med disse tingene. SAS presser såvidt meg bekjent også sine egne, interne underleverandører til å gjøre ting billigere. Av og til får slike prosesser uheldige utfall for arbeidstakere som blir berørt - som i tilfellet med SA, og det er selvsagt aldri morsomt å bli gjort overflødig.
 
Re: Hvordan går det med Northport ?

Sier bare en ting; slutt å sutre på vegne av SA ansatte! Det er dere forbrukeres egen feil... Hvor mange gidder å bry seg nå f.eks en SAS call senter ansatt mister jobben eller en SGS stuer eller en teknikker osv osv Ser ikke media finner det intresant:angry:
 
Back
Top