Hvordan finne hyggelige Biz priser til Nice?

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Jeg prøver å få tak i noen OK prisede business billetter til NCE for en liten rivieratur i Juni.
Prisene jeg finner for 25 Juni til 9 Juli er temmelig høye – spesielt SAS.

Er det noen tips dere har til hvor jeg skal lete? Jeg ser det stå nevnt noen steder at man kan kjøpe til greie priser hos Swiss, men finner ikke noe gladpriser ved søk. Jeg ser at Swiss har fine tider med korte transfers (50 min).

På forhånd takk…

Der tror jeg du skal slite litt for å finne noe under 10 laken. Kanskje du kunne finne en av de billige biz billettene med BA?

BF:cool2

Tror eneste mulighet under 4000 nok antagelig blir Swiss, de kommer nok etterhvert med oppgraderingsprisene sine. En mulighet er å betale for de bililgste økonomibillettene nå, også følge med. Det skal være mulig å oppgradere til business om du logger inn på Swiss sine sider etter at en har kjøpt billetten. Prisen for oppgradering er ca 1200 nok pr vei (2400 t/r) uavhengig av hva du betaler for økonomibilletten. De tilbyr imildertid ikke oppgradering på alle flighter.

Kanskje vente å se om det dukker opp noe tilbud? Hverken LH eller LX virker ha noe tilgjenglighet av de aller billigste billettene i noen klasser på de datoene nå, og finner kun Swiss til 5.500 som billigste

Hva i alle dager er vitsen med BIZ i Europa? Det er jo akkurat samme seter, men dere får verdens dyreste "gratis" mat og drikke.

Det er jo ikke ille - er det på hjemmesiden deres?

Ja, det er kun der de selger sine billige biz-billetter

Men ser jeg regnet litt feil.

OSL-ZRH-NCE finner jeg til enten 2.751 med 45 min transfer eller 2.348 med 4t 55min transfer. Retur finner jeg til 2.548. Så avhengig av transfer på utreisen vil det enten koste 4.896 eller 5.299

Hva i alle dager er vitsen med BIZ i Europa? Det er jo akkurat samme seter, men dere får verdens dyreste "gratis" mat og drikke.

Personlig synes jeg det gir en langt bedre reiseopplevelse :)

5000 kr ekstra for å få sitte litt lengere frem i flyet? Tenk så mye mere reiseopplevelse man kunne fått ut av pengene på destinasjonen.

Men skal ikke klage på at andre vil sponse min billige billett. ;-)

Det er jo ikke ille - er det på hjemmesiden deres?
Synes dette fortsatt er nokså mye å betale for et sete til Nice.

robertaas said:
Til denne prisen må jeg si meg enig i dette, og særlig hvis man heller ikke samler poeng...

Tilbudet til Siwss er derimot en akseptabel pris.

Nå var jo ikke dette en tråd for å diskutere pro et contra i forhold til Business Class på intraeuropeiske flyreiser, men en tråd hvor trådstarter ønsket tips i forhold til pris på dette. Om man nå synes det er verdt det eller ikke er et helt annet tema.

En av grunnene er at vi reiser med en jente på under to år så vi liker godt det ekstra setet, samt første rad. Har aldri reist Swiss på Biz, men regner med at man blir vartet opp godt.

Det å kunne gjemme seg på en lounge på NCE er også et pluss, da det er en ille flyplass.

Swiss i biz er absolutt å anbefale! Topp service hele veien!
Dessuten er ZRH en super plass for transitt!

Go 4 it!

Swiss i biz er absolutt å anbefale! Topp service hele veien!
Dessuten er ZRH en super plass for transitt!

Go 4 it!

Tiltredes! Hadde en av årets hyggeligste flighter (PRG-ZRH) med biz hos Swiss! Enig når det gjelder transit også!

Personlig synes jeg det gir en langt bedre reiseopplevelse :)
Helt enig. Hadde jeg hatt råd hadde jeg kun reist i biz-klasse, selv på de korteste rutene. Synes ikke det er bortkastede penger. Det handler om totalopplevelsen.

Back