Hvordan er setene på økonomi interkontinental?

Bluejuice

ScanFlyer Blue
Hvordan er setene på økonomi interkontinental?

Noen her som har noen erfaringer på hvordan det er å sitte bak i flyet på interkontinentale flyvninger, feks BKK?
Prøver å overtale kona på tur igjen til Thailand, turen med Thomas Cook ble skrekkens tur for henne.
Har sett på priser med Thai,Lufthansa, SAS og Finnair, slett ikke ille priser nå til dags.
 
Re: Økonomi interkontinental?

På økonomi er det etter min erfaring minimale forskjeller. Qatar skiller seg nok litt mer ut også på economy.
 
Re: Økonomi interkontinental?

Reiser du i økonomi er du mer prisgitt tilfeldigheter som f.eks. hva slags passasjerer som sitter rundt deg enn hva du er i business. Havner du ved siden av ei feit dame som stinker, så er liksom turen ødelagt. Nå har ikke jeg reist langt i charter, som f.eks. Thomas Cook, men reiser du med rutefly er vel den generelle oppfattelsen at det er hakket bedre. Bruk litt tid til å studere setekart, og tenk ut hva som er viktigst for dere (midtgang, vindu, nødutgang) så får dere sannsynligvis en veldig grei tur.
 
Re: Økonomi interkontinental?

Qatar skiller seg nok litt mer ut også på economy.

Det er i så fall i negativ retning, etter min erfaring.
Opplevelsen vil som allerede nevnt her ha mye mer med folk rundt, det aktuelle flyet, crewet og kabinfaktor å gjøre.
 
Re: Økonomi interkontinental?

Thai har også et godt produkt på Eco, og vel 1 tomme bedre seteavstand enn konkurrentene.
 
Re: Økonomi interkontinental?

Reiser du i økonomi er du mer prisgitt tilfeldigheter som f.eks. hva slags passasjerer som sitter rundt deg enn hva du er i business. Havner du ved siden av ei feit dame som stinker, så er liksom turen ødelagt. Nå har ikke jeg reist langt i charter, som f.eks. Thomas Cook, men reiser du med rutefly er vel den generelle oppfattelsen at det er hakket bedre. Bruk litt tid til å studere setekart, og tenk ut hva som er viktigst for dere (midtgang, vindu, nødutgang) så får dere sannsynligvis en veldig grei tur.

Etter å ha sittet på vindusplass med urolig mage på Y-klasse AKL-LAX-LHR (Air New Zealand B 747-4 ZK-NBW) sørger jeg alltid for å sitte ved midtgangen..... Never again!!

Espen
 
Re: Hvordan er setene på økonomi interkontinental?

En ting er seter, men en annen ting man kan se på for å unngå en negativ opplevelse er total reisetid. 12 timer i økonomi er et slit, men hvis man deretter skal ha 2 timer på bakken og 2 timer ny flight til hjemflyplassen blir det hele enda verre.
Dessuten er avgangstid med tanke på jet-lag også viktig for en grei reiseopplevelse.
 
Re: Hvordan er setene på økonomi interkontinental?

Qatar, bra seteavstand , utrolig bra avod, bra mat, hyggelig crew. Enda ikke funnet noe å sette finger'n på når det gjelder QR i lufta.
 
Re: Hvordan er setene på økonomi interkontinental?

Qatar, bra seteavstand , utrolig bra avod, bra mat, hyggelig crew. Enda ikke funnet noe å sette finger'n på når det gjelder QR i lufta.

Ikke at jeg har flydd langdistanse på en god stund, men skulle jeg dratt til Asia nå og sittet bak så ville jeg valgt QR fordi man får brutt turen opp i to mer OK turer på ca 7 timer hver.

-A
 
Re: Hvordan er setene på økonomi interkontinental?

Skulle jeg fly bak gardina til BKK , og gi avkall på min Star "avhengighet", ville jeg valgt QR uten tvil. Godt for helsa å komme seg ut og strekke på beina, og SQ'sk service... ;) Det er vel ikke bare tilfeldigheter at de har blitt en suksess...
 
Re: Hvordan er setene på økonomi interkontinental?

Noen her som har noen erfaringer på hvordan det er å sitte bak i flyet på interkontinentale flyvninger, feks BKK?
Prøver å overtale kona på tur igjen til Thailand, turen med Thomas Cook ble skrekkens tur for henne.
Har sett på priser med Thai,Lufthansa, SAS og Finnair, slett ikke ille priser nå til dags.
Av de du nevner har jeg mest positiv erfaring med Thai, og som allerede nevnt har de 1 ekstra i pitch ift mange andre.

En annen ting er typen fly. De fleste som bruker Airbus har delt inn radene i 2-4-2, om du reiser bare med kona slipper du å være redd for å få kompis i nabosetet.
 
Re: Hvordan er setene på økonomi interkontinental?

Trådstarter kan også vurdere CI sin rute til BKK via AMS.

Når det gjelder QR til BKK så er ikke dette noe dårlig alternativ. Men merk: Produktet til QR i Y er vesentlig bedre på strekket DOH-BKK med B773 enn strekket OSL-DOH med A330. En annen ting å ha i bakhodet er at du må bytte fly i DOH, med ny sikkerhetskontoll i en elendig økonomiterminal. Selv om QR sitt inflight-produkt er bedre foretrekker jeg totalt sett å fly direkte fra Europa til Asia, og unngå å bryte opp turen halvveis med en stopp i Midt-Østen.
 
Re: Hvordan er setene på økonomi interkontinental?

Er enig i det som allerede er skrevet her.
Synes det spiller veldig liten trille hvem selskaper man flyr på økonomi.
Sparsomt med service og trangter det uansett.
Har flydd økonomi så det holder til BKK gjennom årene med alt mulig rart, rett og slett fordi vi stort sett ikke har råd til biz.
12 timer bak gardina er en grusom opplevelse uansett hvem man flyr med.

Men skal jeg plukke frem et selskap på økonomiklasse som jeg synes gir best valuta tross alt så blir det Turkish.
 
Re: Hvordan er setene på økonomi interkontinental?

Det beste må da være direkte med Thai? Uansett hvilken pitch det er? Evt Finnair så det er en kort siste connection og i riktig retning.

To ganske lange strekk synes, i det minste jeg, er fullstendig krise. Hadde mange OSL-ARN-ORD-LAS i eco i gamle dager og det var så ille at jeg holdt på å dø på meg (inni meg døde jeg flere ganger underveis og lovet meg selv at jeg skulle bytte jobb).
 
Re: Hvordan er setene på økonomi interkontinental?

Singapore Airlines og A380 eller 77W. Ingen over og ingen ved siden mener nå jeg. 19 tommer brede seter er ikke langt fra et dårlig biz sete i bredden. Fløy t/r australia uten noe problem. Topp service og de blander skarpe drinker som hjelper på søvnen.
 
Re: Hvordan er setene på økonomi interkontinental?

Greit med innlagt røyke og tissepause i Doha synes nå jeg, selvom transferterminalen på DOH er symbolet på ræva! Produktet til QR er best, som nevnt over, på strekningen DOH-BKK.

Men jeg foretrekker C hos Thai direkte BKK-OSL.
 
Re: Hvordan er setene på økonomi interkontinental?

Turistklasse på Thai helt uproblematisk. Ok med plass, grei mat. Så lenge en betaler selv, og skal på ferie og ikke jobb, så er de tusenlappene en må ut med på business bortkasta penger. Bruk heller de pengene når du er nede på landjorda der får en mer for dem.
 
Back
Top