Hvordan er LH sine A380 på economy?

MisterOlsen

ScanFlyer Blue
Hvordan er LH sine A380 på economy?

Heisann.

Skal fly A380 til Singapore t/r i Desember i år med LH. Hvordan er A380 å fly i Economy - og hvordan er LH på langdistanse? Prøvde å lete litt, men er ikke så flink til å lete i forum rundt her :-)

Re: A380

A380 er den beste maskinen jeg har fløyet så langt i eco, prøv å få deg vindusplass så blir det mye ekstraplass (kabinveggen huler utover oppover veggen). LH er like gode på kort og langdistanse i eco, say no more.

Re: Hvordan er LH sine A380 på economy?

Har fløyet AF sin og SQ, sistnevnte er topp..

AF også bra siden vi hadde kremseter. Skal på samme SIN-turen som deg i januar og SFO-FRA i april med 380.

Så vidt jeg vet er det en tomme mindre mellom setene ennSQ og AF, men det gjør vel lite.... Og LH er topp, bare topp.... Gled deg..

Sørg for at du velger seter med en gang på LH og ta en titt på seatguru først...

Fløy EK sin A380 i februar, flott opplevelse - og man føler egentlig ikke at man har vært på flytur når man kommer frem (er det bra eller dårlig?) - så det er bare å glede seg til LH sin :)

Jeg skal fly LH sin A380 i august, kan komme med en update fra turen i denne tråden da.

Har en upcoming LH A380 tur i economy selv i august (FRA - SFO). Skal forhåpentlig vis klare å lire av meg noen ord i den sammenheng.

Ellers har jeg ved to anledninger vært så heldig å få tatt en av LH sine A380 i nærmere betraktning. Det har ved begge anledninger - på to forskjellige flyplasser, hhv OSL og FRA - vært individet med navnet "Munich" som har blitt inspisert i alle bauer og kanter. Likevel en noe grundigere rundre på FRA da jeg besøkte maskinen hos Lufthnsa Technik og fikk en mer eller mindre tidsubegrenset og uhindret tilgang til alle områder inne og ute, inkl. crewrest og annet morro. Takk til Tommy og StarMega DO II for dette :)

Tenker å legge ut en del bilder av dette i en egen post hvis det er av interesse, men kan ta med tre tilfeldige fra economy kabinen her.

Bakre del av economy, main deck
Starmegado30018.JPG

Midtre economy del, main deck
Starmegado30019.JPG

Midtre economy del, main deck
Starmegado30020.JPG

LH A380 har economy på hele main deck. Den er imidlertid - som man kan se på bildene - delt opp i flere seksjoner slik at gymsal følelsen blir mindre :)

Har jo vært om bord, og jeg ble ikke imponert over seteavstanden. Den var noe bedre på et tilfeldig utvalgt sete langt framme enn på et tilfeldig sete langt bak. Men ellers har jo romfølelsen og stillheten mye å si.

jeg hadde litt problemer med AVOD . opplevde skjermen som treg, og for all del ikke gå inn på fly lufthansa --> partners, eller noe i den duren. da klikker skjermen og må startes på nytt..

jeg hadde litt problemer med AVOD . opplevde skjermen som treg, og for all del ikke gå inn på fly lufthansa --> partners, eller noe i den duren. da klikker skjermen og må startes på nytt..

Det er alltid problemer med AVOD hos alle selskap.

Hele setekartet for økonomiklasse åpnet seg etter bekreftelse av Senator-status, har valgt 76K med masse benplass til Singapore. Noen som har andre preferanser/ fx. heller ville valgt rad ´1´(50) ?

Hmmm.... har ikke fått med meg at LH setter inn en A380 til Singapore så dette er gode nyheter. Har selv prøvd EK sin mellom Bangkok og Dubai (economy) og det var en hyggelig opplevelse det.

Drømmen er jo en tur i A380 i F og Singapore er et sted jeg kunne tenke meg å dra til igjen snart. Noen som har sett om de legger ut bonusseter i F på denne strekningen?

Eirik, du har valgt det rette.. Antar du reiser alene.. Fruen og meg har tre stk LH 380 øppcomings, og satser på toseteren 75 og vil være online 23 t 1 sek når de åpner for Star G....

Et tips til ikke Senator, men Star G, er at en kan ikke reservere disse setene på SK 22 timer før, heller ikke SK 23 timer før avg FRA/MUC.

MEN etter at du har fått setene du ikke vil ha fra Tyskland, går man inn på LH 23 timer før, får kremsetene og drar til OSL med begge boardingpassene. Fra Tyskland bruker en det siste. Er ikke nødvendig å forvirre de i check-in OSL med BP fra LH...

Hele setekartet for økonomiklasse åpnet seg etter bekreftelse av Senator-status, har valgt 76K med masse benplass til Singapore. Noen som har andre preferanser/ fx. heller ville valgt rad ´1´(50) ?
Personlig ville jeg antagelig ikke valgt det setet. Om jeg skjønner det riktig får du med 76K:
-begrenset utsikt da du sitter over vingen
-ikke mulighet til å ha noe på gulvet
-ikke bladlomme
-bord i armlene, er ofte kronglete
-skjerm i armlene, er ofte kronglete

Men folk er forskjellige og det er greit at vi ikke alle kjemper om de samme setene. ;)

Hvis Eirik er slank ? Så er det greit med å gå rett ut som aisle seat, ingen vil be ham reise seg... Strekke seg ordentlig, og AVOD funker likevel greit...;) Utsikt, hva betyr det... En enorm vinge er cool ogoså... ;)

Nattflyvninger :)
Sete/sovekomfort betyr alt, driter i bladlommer o.l.
Vi blir to som reiser sammen hjemover; noen mulighet for å reservere til reisefølget og på rad 75/76 ?Kanskje verd en telefon til LH.

Sikra meg kremseter hos Aeroflot ved online checkin jeg. I de fleste bookingklasser i okonomi hos Aeroflot er ikke setereservering pa forhand mulig i det hele tatt, sa derfor er en stor andel av kremsetene ledige ved online checkin. Blokkeringstullet til Lufthansa, Air France osv har jeg lite til overs for, men hos Air France greide jeg a fa et bra sete da online checkinen apnet. Heldigvis sa har jeg omtrent fri tilgang pa seter pa min oppkommende F tur... :stir Har forelopig valgt 1A pa Lufthansas airbus 346, men vurderer 2K pga privacy, men vet ikke om det spiller sa stor rolle.

Back