• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvor ofte vil det bli full stans i flytrafikken?

Airwolf

ScanFlyer Blue
Vekterne er en gruppe i luftfarten jeg ikke har tenkt på, streiker de så kommer ikke en pax avgårde.

I tillegg skal vel pilotene, bakkepersonell, lufthavnsbetjenter og flygeledere i Avinor forhandle. Om flere av disse havner i streik så kan det bli krise for hele næringen, kundene er jo møkka lei av dette.

Det alle yrkesgrupper i bransjen skulle gjort var å forhandle samtidig, slik at det eventuelt ble kun en streik, og ferdig med det.

Replying to Topic 'Hvor ofte vil det bli full stans i flytrafikken?'

Hva er kravet? Jeg vil ha 25 kr mer i timen, men kjenner eg våres forhandlere rett kommer de sikkert til å godta elendige 2 til 3 kr som alltid...

Faren er stor for at det nok en gang kommer til å bli full stans i trafikken.
Streiker flygelederene, så kommer sikkert mannen i gata til å mene at det er Sas sin feil det også.
"Norwegian sine flygeldere streiker aldri" fikk jeg servert fra en passasjer en gang.:lol

He he - den var bra...:spin:

Originally posted by MountainDew

Hva er kravet? Jeg vil ha 25 kr mer i timen, men kjenner eg våres forhandlere rett kommer de sikkert til å godta elendige 2 til 3 kr som alltid...

er jo ikke å ille det da.. bedre med 2-3kr mer i timen enn 50 ØRE mer i timen som var resultatet av våres avtaler for en del år siden :)

Vel hvis flyene blir stående pga streikende vektere så kan en ta seg bak på at BUSK kommer til å få skylda.. som vanlig..

For å si det på en annen måte, SAS Braathens kommer garantert til å fortsette å miste tillitt hos kundene for noe selskapet ikke er skyld i. Dette er noe både piloter og kabinansatte burde hatt i minne i sin aksjons- og streikeglød.

Heldigvis for BUSK, så kommer DY sine fly til å stå også ved en eventuelt vekter streik!..:up:

Back