Hvor ofte vil det bli full stans i flytrafikken?

Airwolf

ScanFlyer Blue
Vekterne er en gruppe i luftfarten jeg ikke har tenkt på, streiker de så kommer ikke en pax avgårde.

I tillegg skal vel pilotene, bakkepersonell, lufthavnsbetjenter og flygeledere i Avinor forhandle. Om flere av disse havner i streik så kan det bli krise for hele næringen, kundene er jo møkka lei av dette.

Det alle yrkesgrupper i bransjen skulle gjort var å forhandle samtidig, slik at det eventuelt ble kun en streik, og ferdig med det.

Replying to Topic 'Hvor ofte vil det bli full stans i flytrafikken?'

Hva er kravet? Jeg vil ha 25 kr mer i timen, men kjenner eg våres forhandlere rett kommer de sikkert til å godta elendige 2 til 3 kr som alltid...

Faren er stor for at det nok en gang kommer til å bli full stans i trafikken.
Streiker flygelederene, så kommer sikkert mannen i gata til å mene at det er Sas sin feil det også.
"Norwegian sine flygeldere streiker aldri" fikk jeg servert fra en passasjer en gang.:lol

He he - den var bra...:spin:

Originally posted by MountainDew

Hva er kravet? Jeg vil ha 25 kr mer i timen, men kjenner eg våres forhandlere rett kommer de sikkert til å godta elendige 2 til 3 kr som alltid...

er jo ikke å ille det da.. bedre med 2-3kr mer i timen enn 50 ØRE mer i timen som var resultatet av våres avtaler for en del år siden :)

Vel hvis flyene blir stående pga streikende vektere så kan en ta seg bak på at BUSK kommer til å få skylda.. som vanlig..

For å si det på en annen måte, SAS Braathens kommer garantert til å fortsette å miste tillitt hos kundene for noe selskapet ikke er skyld i. Dette er noe både piloter og kabinansatte burde hatt i minne i sin aksjons- og streikeglød.

Heldigvis for BUSK, så kommer DY sine fly til å stå også ved en eventuelt vekter streik!..:up:

Back