• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvor ofte brukes Scandinavian Airlines på SASB sine ruter?

Cloudcruiser

ScanFlyer Silver
Hvor ofte brukes Scandinavian Airlines på SASB sine ruter?

Imens jeg skal til å skru av datamaskinen min, hører jeg SK4530 bråke seg forbi huset mitt. Jeg skrur på VNC-radaren og ser at LN-RRM som er i Molde. http://www.airliners.net/open.file/1138262/M/

Dette er et Scandinavian Airlines-fly uten SASB logoer osv. Hvorfor brukes den da i rute?

Re: Hvor ofte brukes Scandinavian Airlines på SASB sine ruter?

LN-RRM er en maskin som tilhører SASBraathens. Husk at det kun er ett par stykker av alle 737ene (var vel rundt 25-20 stykker) som ble overført fra SAS til SASBraathens som har SASBraathens dekaler og de fleste flyr rundt i fulle SAS farger (eller hybrid-Braathensfarger)

Re: Hvor ofte brukes Scandinavian Airlines på SASB sine ruter?

Husk at eneste synlige mulighet til å stole på at flyet opereres av SAS Braathens, på eget AOC, er at det har et lite norsk flagg ved siden av registreringen på "døren" til nesehjulet, under foran på flyet. Må ha tilnærmet rampaksess eller kikkert for å se dette.

Om det står SAS, eller Braathens, eller SAS Braathens, eller ingenting, på flyet, er ikke det avgjørende.

Jeg har tidligere flere ganger spurt om hva slags markedsføring dette er, men jeg gjør det ikke lenger....

Men som det ble skrevet at Someone, så var det SAS Braathens´s LN-RRM du så.

Og mht bilder på a-nett av disse flyene, så er det svært mange fotografer som ikke har fått med seg dette poenget mht hvilket flyselskap det er. Og hvem kan strengt tatt klandre dem? De finnes forøvrig på Airpics også..

Back