Hvor mye baggasje kan jeg ha med?

Marius_S

ScanFlyer Blue
Reiser til Oslo i morgen tidlig i forbindelse ATPL-kurs. Ettersom jeg må ha med meg alle ATPL-bøkene blir det litt baggasje å ha med. Har bestilt reise med bonus-poeng (faren min har Eurobonus basic). Slik jeg har forstått det er det maks 20 kg jeg får ha med, men det stod ikke noe om antall kolli jeg får sjekket, men jeg antar det er kun ett?
Slik situasjonen min er nå har jeg en koffert som veier like i underkant av 20 kg, pluss en som veier ca. 25 kg. Hvor mye ekstra må jeg betale for det ekstra kolliet (vet det blir 40 kr ekstra per kg over 20 kg)?

Hvor mye ekstra må jeg betale for det ekstra kolliet (vet det blir 40 kr ekstra per kg over 20 kg)?

Da er det vel bare å ta frem kalkulatoren da:

"underkant av 20 kg" = 18kgs?
+ en på 25kgs.

Da betaler du for 23kg - 23kgx40kr = 920kr.

Eller, hva er egentlig spørsmålet? ;)

Tror du besvarte spm mitt nå :) Beklager om det ble litt dårlig formulert...
Ser uansett ut som det blir en dyr tur... Er vel ikke noen her som tilfeldigvis vet hvor mye det koster å sende et kolli med toget sørover? Må jo bli noe rimeligere enn 920 kr?

Du får flørte med den som sitter på innsjekk forhåpentligvis en dame og håpe på det beste. ;)

Du får flørte med den som sitter på innsjekk forhåpentligvis en dame og håpe på det beste. ;)

Hvis det er flørting som må til, så har jeg tydeligvis draget på en mannlig agent av asiatisk opprinnelse på SEA.. Fikk med dobbel kvote håndbagasje på turen hjem.. :rolleyes: Flørtet ikke bevisst en gang..

Er vel ikke noen her som tilfeldigvis vet hvor mye det koster å sende et kolli med toget sørover? Må jo bli noe rimeligere enn 920 kr?

Er det mulig å sende bagasje/spesialpakker med NSB?
Vi beklager, men det er dessverre ikke mulig å sende gods eller pakker med NSB.

Ønsker du å sende gods kan du kontakte et transportselskap som tilbyr dette.

Om du ikke har planer om å ta toget selv, ser det vel ikke så lyst ut?

Er vel utrolig sjelden at innsjekk er såpass nazi? Du skal vel ha med deg mye rart før de begynner å kreve penger i SAS?

Er vel utrolig sjelden at innsjekk er såpass nazi? Du skal vel ha med deg mye rart før de begynner å kreve penger i SAS?

Spesielt hvis du har EB kort. Dessuten, hvis du har muligheten til å ta med deg mere ombord i kabinen så gjør det. For jo mindre overvekt du har jo større er sjansen for at du slipper unna å betale overvekt.

Dessuten jo mindre du sjekker inn jo gladere blir LN-RRA her på forumet som da slipper å lempe det inn i cargo :D

Tja, 25 kg overvekt er vel kanskje ikke så lett å slippe unna med...?
Ser ut som jeg sender bøkene i posten. 150 kr for en smart-pakke er uansett bedre 920 kr. Trenger jo ikke bøkene før på mandag likevel.

Tja, 25 kg overvekt er vel kanskje ikke så lett å slippe unna med...?
Ser ut som jeg sender bøkene i posten. 150 kr for en smart-pakke er uansett bedre 920 kr. Trenger jo ikke bøkene før på mandag likevel.

Absolutt. Da blir alle glade, Sas sparer fuel og posten tjener peng. :D

Jeg er ikke sikker men han vet det nok best selv. Så han kommer kanskje med et svar hvor han jobber.

På dette området ligger Norwegian i forkant av SAS. SAS bør ha 20 kg. gratis bagasje, men mulighet for 20 kg. ekstra for f.eks. 50 kr.

LN-RRA jobber vel på trafikksiden i SGS gjør han ikke?

Helt riktig det Vede, jeg er Trafikkonsulent/Red Cap og ikke stuer:D

Du fikk jo meg med på et bilde av RC/SK for ikke så lenge siden, og der hadde jeg i hvertfall SAS uniform på meg^_^

Last edited:
Back