• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvor lang rekkevidde har A320?

Glenn

ScanFlyer Gold
Hei.

Sitter å ser på radaren nå, og ser en Aeroflot-maskin på vei til CDG.
Den kommer fra NRT, men har hatt mellomlanding på SVO. Er det vanlig å bruke Airbus A320 på så lange avstander? Hvor langt er det egentlig mellom SVO og NRT?

# Callsign: AFL576
# Reg: VP-BMF
# Hex (Mode-S): 424259
# Modell: Airbus A320-214
# Flygbolag: Aeroflot
# Lat: 55.61018
# Lon: 15.46967
# Höjd: 36050 fot (10988 m)
# Hastighet: 436 knop (807 km/h)
# Riktning: 248 grader
# Tid: 2009-02-22 19:01:58
# Radar: ESMS
# Från: Tokyo, Narita (NRT)
# Via: Moskva, Sheremetyevo (SVO)
# Till: Paris, Charles De Gaulle (CDG)
 
Kommer maskinen fra Narita eller er det bare rutenummeret som går helt frem til CDG?
 
[KVS Availability Tool 3.3.4/Platinum - Amadeus: Timetable/DE-AONL6]
Code:
NRT  Tokyo Narita JP [RJAA]
CDG  Paris Charles De Gaulle FR [LFPG]
THU  26 Feb 2009 - 05 Mar 2009

Carrier   Flight From Depart    To   Arrive    A/C  St   Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions
--------- ------ ---- --------- ---- --------- ---- ---- ---------------------------------------------------------------- 
SU        576    NRT  13:05     CDG  20:40     EQV  1    -23-5-7     15:35       -       -   26 Feb   05 Mar

-A
 
Og i følge GC så er NRT-DME 4000+ nme, så da er det ikke litt sjanse at dette gjøres i en A320. I følge noe kjapp googling er max range på en A320 godt under 1000nm kortere.

-A
 
Det kan jo ha vært bytte av flytype i Moskva selv om den har gjennomgående rutenummer.

NRT-SVO er 4676 mi iflg. http://gc.kls2.com

(A320-range overlater jeg til andre)

Antakelig dette, på lik linje med en del praksis hos selskap i USA hvor man har èn IC-leg og en domestic leg hvor man faktisk endrer flytype ved transit.

-A
 
(Aero)flott!! De har god info på sine sider, så man kan gå til kilden:

NRT-SVO
Aircraft number: VPBLY

SVO-CDG
Aircraft number: VPBMF
 
Skal en 320 klare 4676 miles, så må den være tom i godt vær! Dette er nesten dobbelt så langt som JFK-SFO.
 
Back
Top