• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvilket flyselskap synes du har finest livery?

Jeg satt og så på hvor flyselskap plasserer navn i forhold vindusrekka. Spotting video link

Carrier navn som dekker eller går på kryss av vinduer er ofte uestetisk.

Det finnes hederlige unntak, men renest og mest elegant design er tekst over/under.

42531499901_d91384a47c_k.jpg
 
...navn som dekker eller går på kryss av vinduer er ofte uestetisk.

Hjertens enig! Jeg skal gjøre et unntak for SAS’ siste fargeskjema og Emirates, selv om de kunne hatt litt mindre bokstaver foran på skroget. Personlig liker jeg litt farger på flyene, men det må være stilrent, ikke glorete. Korean og Aeroflot er bra. En tidligere post nevner kulturbakgrunn, og jeg synes de første SAS-skjemaene med vinduene som sideskjoldene på vikingskipet var knallbra fir sin tid. Ofte er selskapenes fargeskjema et resultat av hva grafikerne og designerne har av nye tekniske hjelpemidler og muligheter, bare se hva folie gjorde. En del av de moderne heldekkende bildeskjemaene er rålekre, f. eks. Hekla Aurora.

Men best gjennom alle tider? Vanskelig å si, men den gule og blå schwungen foran på Lufthansas Starliner fortjener i hvert fall pallplassering!
 
Min avdøde far hadde permisjon fra SAS og ble hentet over til British Caledonian for å trene opp DC10 piloter. Husker han hadde en lukurativ kontrakt som han i det året han jobbet der tjente mye på(ca 2 mill NOK i 80åra - ikke rart de gikk overende:-). Jeg var innimellom med på noen flyvninger fra LGW til HKG(via DXB). Jeg var i tenåra så Hong Kong var attraktivt(kjøpte mye fake klokker etc der)..

Men ble glad i selskapets livery:-)
 
Savner flere spottebilder på Flyprat fra mørke, ruskete vær og varierende lysforhold.

Har på følelsen at mange flyspottere drar ut til flyplassen når det er «en fin dag for å stå ute og ta bilder». Da blir det primært godværsbilder fra dagtid.

osaka_02.jpg
 
Savner flere spottebilder på Flyprat fra mørke, ruskete vær og varierende lysforhold.

Har på følelsen at mange flyspottere drar ut til flyplassen når det er «en fin dag for å stå ute og ta bilder». Da blir det primært godværsbilder fra dagtid.

Ikke alle ....

N655DL.jpg
 
Savner flere spottebilder på Flyprat fra mørke, ruskete vær og varierende lysforhold.

Har på følelsen at mange flyspottere drar ut til flyplassen når det er «en fin dag for å stå ute og ta bilder». Da blir det primært godværsbilder fra dagtid.

osaka_02.jpg

Lekkert fotografi, men hva har dette med trådoverskriften å gjøre...?
 
Back
Top