Hvilket flyselskap er dette?

LN-HFH

ScanFlyer Gold
Som vanlig hver vår og høst drar jeg rundt på loppemarkeder på jakt etter flyservise, og på et loppemarked på Grindbakken skole i dag fant jeg dette glasset, men jeg skjenner ikke igjen logoen. Mener jeg har sett den på et fly før, men hvilket selskap? Er det i det hele tatt fra et flyskelskap, eller er jeg på bærtur?:p
IMG_3288.jpg

Ha en fortreffelig helg videre folkens :fly

Hmmm. Ser ikke sånn ut ved mindre logoen var helt anderledes før, men finner ikke noe som likner når jeg søker på "Saudai arabian airlines logo" på Google heller....

Kjørte et kjapt søk på Google og fant dette logoet:

Attachments

• IMG_0652.JPG
    IMG_0652.JPG
    162.5 KB · Views: 649
hmmmm... trodde noen skulle ta denne lett jeg, men virker som at den var en skikkelig nøtt!

Men er det fra et flyselskap? Det er vel dét som er spørsmålet - ikke hvilket flyselskap. Kan like gjerne være stjålet fra The Lucky Palm Hotel i Sousse

Men er det fra et flyselskap? Det er vel dét som er spørsmålet - ikke hvilket flyselskap. Kan like gjerne være stjålet fra The Lucky Palm Hotel i Sousse

kan godt hende det ja. jeg kjøpte det bare fordi det hadde en ganske ''flyglass-form'', og derfor jeg lurer på om et kunne stamme fra et flyselskap, og i så fall hvilket

Kan se ut som palmetreet på Singapore Airlines' Tropical Megatop?

Jeg tror logoen til Raffles Class var et palmetre.

Sling.jpg

Tenkte først på Trans Caribbean Airways (Må ikke forveksles med dagens Caribbean Airlines) som opererte 727 og DC-8 i ganske stilige farger frem til de ble kjøpt av American i 1971.
Men, et google søk avslører at palmen ikke ligner helt på dette heller;

flott at det var noen som fant ut av det, men jeg har fler, Så her har dere noen fler å Bryne dere på;)
IMG_3290.jpg

IMG_3292.jpg

Beklager lyset, men var for at dere skulle se logoen;)

Logoet er fra Singapore Airlines Raffles (biz.) Class, der blev brugt i samarbejde med designfirmaet Givenchi i Paris.

Har vært en god sesong med mye fangst i år og, deriblant to jeg ikke kjenner igjen, men er det noen her som kanskje vet?
IMG_3461.jpg

IMG_3462.jpg
Har prøvd å søke litt på disse to, og finner at air transat har en klasse som heter "club class", men ingen logo eller matbrett der skriften kan kjennes igjen. Noen so kan av eller bekrefte dette, eller kommer de fra et annet selskap, hvis de i det hele tatt kommer fra et flyselskap?

Det siste bildet er logoen til Eurostar, jernbaneselskapet som driver hurtigtoget mellom London og Paris.

BA er de eneste jeg husker med Club i Europa i alle fall.
hmmmm, finner ikke noen måltider med slike glass når jeg søker det opp, men nå ser jo også glasset ut til å være av en eldre årgang, så er jo ikke det første som dukker opp når man slår det opp heller...

Det siste bildet er logoen til Eurostar, jernbaneselskapet som driver hurtigtoget mellom London og Paris.
hehe, da kan jeg sette det ved siden av nsb-glasset jeg har liggende da;)

Back