Hvilken rute fra Houston med LH?

Klette

ScanFlyer Blue
Skal fly C fra Houston til Tyskland.

Har valget mellom å fly direkte med 380 til Frankfurt, eller via andre US byer til Frankfurt eller Munchen. Har leitet etter ledig med ny C, men det er ikke noe ledig med award.

Har noen formening om de ville tatt 380, eller flydd via andre byer som Charlotte eller Philadelphia for å fly med en annen flytype. Dette da enten 747, 346 etc..

Har hørt fra kollegaer at 380 føles som økonomi i C. En kollega sendte tilbake maten fordi den var blitt kald når har fikk den. Setene er jo de samme uansett, men 380 føles vel litt nyere og stille...

Formeninger?
 
Hadde gått for direkteruten. A380 er et veldig behagelig fly å reise med, og maten kan man nok være uheldig med uavhengig av flytypen.
 
Har hørt fra kollegaer at 380 føles som økonomi i C. En kollega sendte tilbake maten fordi den var blitt kald når har fikk den. Setene er jo de samme uansett, men 380 føles vel litt nyere og stille...

Hørtes pussig ut, og det er milevis unna å være Eco. Veldig stille og behagelig når du sitter så langt over vingen. Har flydd C hos LH både i nesa på 747 og bak i 380, og merka svært liten forskjell bortsett fra at 380 er enda stillere og litt freshere.
En liten utfordring med 380 er faktisk at det blir "unormalt" stille, og at en snorkende Gunther eller et kranglende par noen rader bak plutselig høres svært godt. Men dette plaga ikke meg.
 
Hadde gått for direkteruten. A380 er et veldig behagelig fly å reise med, og maten kan man nok være uheldig med uavhengig av flytypen.
Joda, men tror ikke det er heeelt tilfeldig at det skjer i en kabin med 100 C-seter. Har lest om mange som ikke er imponert over LHs servicenivå på A380 - blant annet trip reports her på forumet, om jeg ikke husker feil. Men setet og komforten blir ikke dårligere av fraværende service, så hvis det ikke lar seg gjøre å reise via IAD eller MIA for å få 747-8 og ny C hadde jeg valgt A380.
 
Ja, jeg er klar over det.

Jeg har prøvd å finne ledig med de nye setene, men det er ikke å oppdrive på DM.
Eneste jeg har funnet er gjennom Frankfurt, og der går ikke de nye setene utenom i 747-8i.
Den har jeg ikke funnet noe ledig på heller.

Ser ut som om at det blir enten A380 direkte, eller A346 via Toronto...

Har fløyet de gamle LH setene i det siste, og det er jo greitt for dagflygning.
Syns de har blitt bedre på mat siste året, dette har vært på 333 og 346...
 
LH åpner ofte opp noen ekstra bonusseter de siste par ukene, så hvis du er villig til å betale endringsgebyret kan du booke beste alternativ nå, og følge med når det nærmer seg avreise.
 
Ja, jeg er klar over det.

Jeg har prøvd å finne ledig med de nye setene, men det er ikke å oppdrive på DM.
Eneste jeg har funnet er gjennom Frankfurt, og der går ikke de nye setene utenom i 747-8i.
Den har jeg ikke funnet noe ledig på heller.

Ser ut som om at det blir enten A380 direkte, eller A346 via Toronto...

Har fløyet de gamle LH setene i det siste, og det er jo greitt for dagflygning.
Syns de har blitt bedre på mat siste året, dette har vært på 333 og 346...

Hvis du reiser via Toronto får du jo to mellomlange etapper i stedet for en av brukbar varighet, så jeg ville valgt direkteruten. Må du reise LH? Kan du ikke finne bonus-biz billett på en av de andre *A-partnerne?
 
Hvis du reiser via Toronto får du jo to mellomlange etapper i stedet for en av brukbar varighet, så jeg ville valgt direkteruten. Må du reise LH? Kan du ikke finne bonus-biz billett på en av de andre *A-partnerne?

Dette er jeg enig i, en lang rute er bedre. Jeg skal reise med damen og hun jobber i Houston.
Vi skal til Venezia. A380 går ut på Søndag 28.07. og da er helgen dårlig utnyttet. Prøver å få med mest mulig helgedager, da de ikke har så mye fridager fra jobben i USA.

Fra Houston til Europa før den helgen, så er det kun LH via Toronto som virker passende. Den går ut 25.07. Dermed får vi hele den helgen, og vi reiser deretter hjem helgen etterpå.

Jeg har ingen problemer med å fly med andre selskaper, men når jeg bruker ANA sitt verktøy så finner jeg kun Lufthansa som har ledig. United er like bra det, og de har jo flatbeds, men jeg har enda ikke funnet en eneste ledig flight med United ved hjelp av ANA verktøyet.

I utgangspunktet ville jeg brukt Swiss, men finner ikke noe med de heller.

Jeg antar det er mye Award mennesker der ute på denne tiden, siden det er midt i feriesesongen
 
Det er i hvert fall to ledige seter i business på TK34 IAH-IST på søndagen, med 773ER (TKs beste hard product, med lie-flat). Kombinert veldig god catering, direkteflight til Europa og den strålende IST-loungen hadde jeg sterkt vurdert det alternativet, selv om det ikke er ideelt å reise søndag.
 
Vær obs på at United har to typer flatbeds. Continental-varianten er prima, mens de gamle United-setene ikke er mye å skryte av. De er lette å kjenne igjen på setekartet, for halvparten av setene vender feil vei.

Hvis du skal til Venezia ville jeg sjekket andre direkte destinasjoner i Europa med Star Alliance fra Houston. I tillegg til FRA går det fly både til AMS, IAH, CHG og MUC fra IAH.
 
Hei,

Jeg fikk booket turen på de datoene som jeg ønsket meg, men det ble andre ruter enn det jeg såg for meg i går. De var alle borte, så det ser ut som om at det går unna her i ferien. Har søkt mye for å få til ruten..

Turen fra Houston blir via Dallas, så det blir en god langtur med LH fremme i minikabinen i A333. Deretter er det via Frankfurt innom Venezia og Bergen.

På veien tilbake er det via Munchen og Charlotte. Så må vi via New York til Houston, fordi det var ingenting ledig direkte fra Charlotte. Munchen er greitt med en overnatting for å teste Kempinski hotellet der...

Det ble en tur med 10 flygninger, så det er vel maks... Alle turene i C, og det ser ut som om at Munich - Charlotte er i en A346 med de nye setene. Slik ser det ihvertfall ut fra setemappingen på Lufthansa sine sider...

Han hyggelige karen på 800 nummeret sa ingenting på at jeg har lenger opphold både i Bergen og Venezia. Med god forberedelse gikk det rimelig raskt unna og med mindre stress enn jeg hadde trodd på forhånd. Lønner seg med forberedelse.

Ble heller ikke via IST da det ikke passet med datoene, får ta den ruten neste gang...

Takk for alle tips her inne, setter stor pris på det.
 
Back
Top