• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvilke flytype ?

LN-WIC

ScanFlyer Blue
Hiver meg frampå med noen spørsmål. Morsomt om noen har forslag til svar!

Vinteren 1992 fløy jeg med Braathens OSL - FNC t/r. Har notert att turen nedover var flight BU753, returen hvet jeg ikke.

I januar 1995 fløy jeg BGO-LPA t/r med Spanair. Flyet hadde to midtganger. Mener å huske at det tok ca 260 eller 280 pasasjerer.

Har flere på lager. Men vi prøver denne nøtta først.
 
BU-maskinen kan ha vært en -200 eller en -500. Tror ikke de fløy med -400 til Madeira, men sikker er jeg ikke.

Spanair opererte en periode med 767-300, så jeg antar at dette var flytypen på Spanair-turen.

Beste hilsen Espen
 
Takker!
Det folket på flyprat ikke hvet om fly er ikke verdt å vite.
På returen ble det benyttet en annen flytype. Grunnet teknisk feil ble det hentet inn et annet fly. Det var et mindre fly, tok vel ca 180 pasasjerer. Mener det ble sagt at det ble hentet fra Sveits. I alle fall ble returen ca 8 t forsinket.

Når det gjelder flighten FNC-OSL så var det mellomlanding i LIS for etterfylling av fuel. Men det er vel mange her klar over, at flystripa i FNC tidligere var rimelig kort. Mener å huske at det ble byttet crew også i LIS. Og at det utbyttete reiste passivt tilbake til OSL.
 
Back
Top