hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Guest

ScanFlyer Gold
hvad skete med 998 tailstrike tråden?

hvad skete med 998 tailstrike tråden?

fra sas.dk fremgår det at den er returneret til PVG
 
Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Ingen (?) som har [offisiel] status på denne ?

/G
 
Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

har ikke sett noen slik tråd - noen andre av moderators som vil kommentere?
 
Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Mulig selvjustis av vedkommende[ not me...], var kun cut&paste fra SK intranet notisen,
 
Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

ja, nå har jo BU662 ordnet mulighet for alle å slette sine egne tråder - fornøyd nå, LCH78??;)
 
Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Originally posted by CK
ja, nå har jo BU662 ordnet mulighet for alle å slette sine egne tråder - fornøyd nå, LCH78??;)

hehe.. joda ;)
 
Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

En Airbus-maskin med 243 SAS-passasjerer og besetning måtte onsdag morgen returnere til Shanghai i Kina, etter at flyet hadde slått ned med halen under takeoff fra flyplassen. – Ja det er riktig at vi i dag tidlige hadde en såkalt ”Tail-strike”, og flyet måtte returnere til Shanghai etter cirka to timer i luften, bekrefter informasjonssjef Siv Meisingseth hos SAS Norge til boarding.no

http://www.boarding.no/art.asp?id=17814
 
Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Hvor lenge må SAS klare seg uten denne 340`n?
 
Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Originally posted by TG923
En Airbus-maskin med 243 SAS-passasjerer og besetning måtte onsdag morgen returnere til Shanghai i Kina, etter at flyet hadde slått ned med halen under takeoff fra flyplassen. – Ja det er riktig at vi i dag tidlige hadde en såkalt ”Tail-strike”, og flyet måtte returnere til Shanghai etter cirka to timer i luften, bekrefter informasjonssjef Siv Meisingseth hos SAS Norge til boarding.no

http://www.boarding.no/art.asp?id=17814

Og hva var det som skjedde etter 2 timer i luften?? Man merker vel en tail-strike i det den skjer?? Just wondering:)
 
Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Fra samme artikkel:

Flyet var utsatt for en såkalt ”Tail-strike” og måtte deretter oppholde seg en stund i luften for å tømme ut drivstoff. Dette er en helt vanlig rutine, når slike omstendigheter inntreffer, sier informasjonssjef hos SAS Norge, Siv Meisingseth til boarding.no
 
Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Originally posted by TG923
Flyet var utsatt for en såkalt ”Tail-strike” og måtte deretter oppholde seg en stund i luften for å tømme ut drivstoff.

Pokker til greier at disse Airbus'ene skal være så drivstofføkonomiske :)
 
Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Originally posted by TG923
Fra samme artikkel:

Flyet var utsatt for en såkalt ”Tail-strike” og måtte deretter oppholde seg en stund i luften for å tømme ut drivstoff. Dette er en helt vanlig rutine, når slike omstendigheter inntreffer, sier informasjonssjef hos SAS Norge, Siv Meisingseth til boarding.no

Ja, selvsagt. At jeg kunne glemme det da gitt...:) :cool2
 
Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Originally posted by Trety
Originally posted by TG923
Flyet var utsatt for en såkalt ”Tail-strike” og måtte deretter oppholde seg en stund i luften for å tømme ut drivstoff.

Pokker til greier at disse Airbus'ene skal være så drivstofføkonomiske :)

Hva har det med fuel-jettison-systemet å gjøre?
Dessuten er vel ikke 340 kjent for å være spes lite tørst på drivstoffet:thumbup
 
Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Originally posted by Dag Viking
Hva har det med fuel-jettison-systemet å gjøre?

Det var kun en fleipete bemerkning om at det tok lang tid å tømme, ikke til å taes alvorlig. ;)
 
Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Tilbake til saken, hvordan gikk det med "LN-RKF" , er den på vei tilbake til Europa ?

/G
 
Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Nej

Den er stadig i Shanghai.....
Går ud fra at baade nogen fra Airbus samt myndighederne i det land hvor flyet
er registreret og myndighederne i Kina skal give OK før den kan flyve
Hilsen
Ole
 
Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Originally posted by sk931

...og myndighederne i Kina skal give OK før den kan flyve



Då kan det med andra ord dröja ett bra tag innan den kommer hitåt igen.
 
Back
Top