Hva skjer med SK 4524 i dag?

rampen

ScanFlyer Silver
SK 4524 står midt på rullebanen på Molde lufthavn Årø etter landing og sperrer hele rullebanen og flyplassen er stengt. En Norwegian maskin har returnert til Gardermoen og andre fly blir omdirigert til Kvernberget. Noen som vet hva som skjer?
 
Holdt på å lage en time lapse av finalen på 25 når det skjedde. Hadde selvfølgelig ikke med meg mer enn ett kamera og fikk derfor ikke tatt bilder av øyeblikket når det låste seg. Men det var mye hvit røyk ja...
Plassen blir nok stengt en stund.
 
Tk.no har korrekt info om saken. Rbnett skriver stort sett bare tøv.
Tøvet kommer fra SAS selv. De som har gitt infoen til RB. Det var ikke nesehjulet som låste seg. Det var hjulene under venstre vinge.
Men ikke korrekt det som står i TK heller. Det skjedde før flyet var ferdig utrullet ca 200 meter før TWY D hvor den da forsøkte å komme seg inn.
 
Flyplassen skal være åpnet igjen ser jeg på rbnett.no. Men ser allikevel at DY432 som skal til Molde velger å gå til vigra, den er litt merkelig..
 
Tøvet kommer fra SAS selv. De som har gitt infoen til RB. Det var ikke nesehjulet som låste seg. Det var hjulene under venstre vinge.
Men ikke korrekt det som står i TK heller. Det skjedde før flyet var ferdig utrullet ca 200 meter før TWY D hvor den da forsøkte å komme seg inn.

Rbnett har iallfall blitt mer oppdatert nå...det er vel ganske vanlig at det tolkes litt fritt..spesielt når et fly er involvert..:fly
 
Rbnett har iallfall blitt mer oppdatert nå...det er vel ganske vanlig at det tolkes litt fritt..spesielt når et fly er involvert..:fly
Ja, media og luftfart er ofte en dårlig kombo. "Den kjempedigre jumbojeten fra Widerøe..." osv osv. Blir liksom mer dramatisk da. Imidlertid har RB vært flinke på gjengi korrekt info om det som skjer på Årø. Kanskje ikke så rart siden jeg har holdt de litt i ørene ;-)
I denne saken, der det skrives om nesehjulet, så er SAS som har gitt dem denne infoen. Det er kanskje ikke så rart at de skriver det som flyselskapet selv gir ut som offentlig info?
 
Ja, media og luftfart er ofte en dårlig kombo. "Den kjempedigre jumbojeten fra Widerøe..." osv osv. Blir liksom mer dramatisk da. Imidlertid har RB vært flinke på gjengi korrekt info om det som skjer på Årø. Kanskje ikke så rart siden jeg har holdt de litt i ørene ;-)
I denne saken, der det skrives om nesehjulet, så er SAS som har gitt dem denne infoen. Det er kanskje ikke så rart at de skriver det som flyselskapet selv gir ut som offentlig info?

Har frk. Skånvik begynt i SAS?



Vidar
 
Ja, media og luftfart er ofte en dårlig kombo. "Den kjempedigre jumbojeten fra Widerøe..." osv osv. Blir liksom mer dramatisk da. Imidlertid har RB vært flinke på gjengi korrekt info om det som skjer på Årø. Kanskje ikke så rart siden jeg har holdt de litt i ørene ;-)
I denne saken, der det skrives om nesehjulet, så er SAS som har gitt dem denne infoen. Det er kanskje ikke så rart at de skriver det som flyselskapet selv gir ut som offentlig info?

Hvis SAS sin informasjonsavdeling i Stockholm evt Oslo har gitt feil info, så er jo det beklagelig. Da har de sikkert misforstått flyets Kaptein.
Bare de som kan gi offisiell informasjon.
 
De er allerede på en buss på veg mot AES.

Det er egentlig litt rart. Sender de bussen før innsjekk er avsluttet, som er en halvtime før avgang? På det tidspunktet visste de jo at plassen var åpen igjen.
Men men..har vel sin grunn.
 
Det er egentlig litt rart. Sender de bussen før innsjekk er avsluttet, som er en halvtime før avgang? På det tidspunktet visste de jo at plassen var åpen igjen.
Men men..har vel sin grunn.
DY hadde i alle fall flyttet flighten til AES. Akkurat nå landet det en Norwegian maskin her, kanskje de har omgjort det hele?
 
Hvis SAS sin informasjonsavdeling i Stockholm evt Oslo har gitt feil info, så er jo det beklagelig. Da har de sikkert misforstått flyets Kaptein.
Bare de som kan gi offisiell informasjon.
Ser at diverse media har referert til en Knut Morten Johansen.
 
Back
Top